Long Beach & Astoria Column

June 1, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

Vi fortsatte turen sydpå. Vi mødte flere interessante tømmer-industribyer på vejen, bl.a. South Bend hvor der også lå en meget flot bygning - Pacific County Courthouse. Efter et kort besøg her, kørte vi til Long Beach, hvor Lewis & Clark afsluttede deres berømte ekspedition, der gik fra østkyst til vestkyst af USA i starten af 1800-tallet. I Long Beach så vi et skelet fra en gråhval, verdens største stegepande og verdens største spisepinde samt en interessant souvenirbutik/museum.

Turen fortsatte over en meget flot bro fra Washington ind i Oregon til Astoria. Det er momsfrit i Oregon så bilen blev tanket. Vi kørte til Astorias højeste punkt hvor Astoria Column er placeret. Et historisk monument for byen. Efter en større skoleklasse-udflugt var det vores tur til at bestige de 160 trin til toppen på en indvendig vindeltrappe. Udsigten herfra var selvfølgelig fantastisk, men det var lidt overskyet. Fra toppen kunne vi se vores næste mål som vi efterfølgende kørte videre mod - Mt. St. Helens vulkanen.
    Første del af dagen får 3,5 ud af 5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 156 km - i alt: 867 km