Crater Lake & Smith Redwoods

June 5, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

I dag stod vi tidligt op og kørte de sidste miles til Crater Lake. Vi havde læst at søen skulle være smukkest om morgenen, men det viste sig også at være en god ide at være der så tidligt som muligt pga. de mange turister. Crater Lake er USAs dybeste sø, der ligger i crateret af en vulkan der eksploderede for 7.700 år siden. Søen er ganske rigtig meget meget smuk, og vi blev vidner til et meget romantisk frieri - vi tænker der nok er mange af dem lige her. Besøget ved søen blev noget forkortet i forhold til planen, idet søens østlige side og alle trails var lukket pga sne. Der kan falde op til 15 m sne om året, og vi kom lidt tidligt på sæsonen, så der var ikke smeltet nok sne til at stierne var forsvarlige at færdes på. På billederne ses solens effekt på sneen tydeligt, idet der er betydeligt mindre sne på søens solside. Vi fandt endnu et krydsningspunkt for Pacific Crest Trailen i nærheden.
    Efter Crater Lake fortsatte vi mod Crescent City hvor vi overnattede på et motel der er bygget ud af et enkelt træ. Historien omkring motellet var fint, men standarden var ikke noget at skrive hjem om.
    Undervejs fik vi frokost på en lokal mexicansk restaurant, vi havde nogle korte vandreture hvor vi så "kobra" blomstrer og kæmpe store californiske redwood træer i Jedediah Smith Redwood State Park.
    I dag krydsede vi grænsen mellem Oregon og Californien.
    Dagen får 4,5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 415 km - i alt: 2.472 km