Hollywood & Beverly Hills

June 17, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Sidste dag i LA. Vi tog ind til byen og brugte vores Hop On Hop Off pas fra i går. Det var lidt svært at finde de første stoppesteder, da de ikke var afmærkede, så det brugte vi lidt tid på og endte i China Town. Men det lykkedes, og vi kørte først rundt i downtown LA og derefter Beverly Hills og Hollywood.
    Vi stod af ved La Brea Tar Pits og Farmers marked. Tar Pits er en form for naturlige bitumen/petroleum masser der siver op gennem jorden og bobler op i sorte søer, og det har det gjort i tusinder af år. Her er et aktivt museum der udgraver fossiler, der er mellem 13.000 og 35.000 år gamle.
    Vi jagtede et godt billede af Hollywood skiltet som faktisk ikke var helt let at få, da skiltet enten var dækket af bygninger, træer eller ledninger eller også var det diset i bjergene.
    Efter en gåtur ad Walk of Fame, som er en meget travl hyper gade med turister og gøglere overalt, spiste vi en lækker frokost. Derefter tog vi i en af Hollywoods mange biografer og så "Central Intelligence", hvilket er et must at gøre i filmenes by.
    Vi tog hjem på hotellet og nåede en times tid i pool´en og hot-tuben inden nattid. I morgen går turen videre mod sidste stop - San Diego.
    Dagen får 4 ud af 5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 0 km - i alt: 4.776 km