Roatan, Honduras

October 12, 2016 in Honduras ⋅ ⛅ 30 °C

Igen i dag var vi oppe kl. 7. Vi ville gerne så tidligt i land i Honduras som muligt for at øge mulighederne for at komme ud og dykke. Problemet var, at det ville resten af skibets gæster så også, så der var stuvende fuldt til morgenmaden.
    Havnen i Roatan havde nogle små souvenir-butikker og lignende, men bortset fra det, var der ikke så meget at komme efter. Området var lukket af for de lokale, der til gengæld ingen nåde viste, da vi kom uden for havneområdet. Det var meget febrilsk, faktisk ubehageligt, fordi der nærmest for hvert skridt vi tog var en ny person der ville sælge os et eller andet – udflugter, lejebiler eller scootere – det var totalt kaos og meget stressende.
    Vi fik kæmpet os ud af havneområdet og lidt ned ad gaden hvor vi fandt en flink taxi-chauffør, som vi fik en aftale med at køre os til bydelen West End på øen og køre os tilbage igen senere. Eftersom han var villig til at vente på os, har vi helt sikkert betalt for meget, men det kan nok ikke undgås.
    I West End fandt vi hurtigt dykkerbutikken Coconut Tree Divers samt Divemasterne Monty og Gerome. De have en bådtur med to dyk der afgik inden for en halv time, så den meldte vi os til og ganske hurtigt var vi ekviperet med alt udstyr og var på vej med båd mod første dyk sammen med 8 andre dykkerturister, Monty, Gerome samt en tredje Divemaster. På det første dyk, ved et smukt koralrev der hedder Tabyanas kom vi ned på ca. 21 meter. Det andet dyk var med en max dybde på ca. 18 meter ved et koralrev der hedder Half Moon Bay Wall. Det var to rigtig gode dyk med en rigtig god sigtbarhed og masser af koralfisk samt et par havskildpadder. Efter vores fantastiske dyk der hver varede en lille time, kom vores flinke taxi-chauffør og kørte os tilbage til havnen, mens han fortalte os lidt om livet på øen.
    Tilbage ved havnen gik vi lidt omkring og kiggede på souvenir-butikkerne inden vi gik ombord på skibet igen og fik os en sen frokost i Windjammer buffet-restauranten.
    Senere gik vi op på pool-dækket og nød solen og et par ture i poolen og det dejligt varme spabad. Om aftenen var vi i det store Platinium Theatre igen og se show med en ventriloquist (bugtaler). Showet var ikke fantastisk, men alt i alt okay. Han lavede nogle super gode ting, men var også noget usikker og lavede nogle knap så spændende ting i sit show. Det må også være svært at lave et show der kan behage en tilskuerskare lige fra børn til pensionister.
    Alt i alt en fantastisk dag, men den aggressive modtagelse af lokalbefolkningen på havnen trækker lidt ned.
    Dagen får 4 stjerner ud af 5.