Sightseeing i Houston

October 17, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Efter en ok morgenmad og nogle praktiske gøremål tjekkede vi ud af motellet og kørte mod Houston downtown. Vi ville tættere på skylinen og så havde vi udset os et parkområde med en masse museer som det kunne være spændende at tage ind og kigge mere på. Vi parkerede bilen og gik rundt i den flotte Hermann Park. Her var både japansk have, springvand, monumenter og et lille tog. Vi tilbragte et par timer der med bare at slentre rundt og nyde naturen, stilheden og de mange egern.
    Vi kørte videre ind mod centrum og endte ved en anden lille park, hvor vi kunne tage nogle gode billeder af skylinen. Vi undrede os over de få biler og mennesker der var på gaden eftersom det er USAs fjerde største by. Det viser sig, at de har brugt rigtig mange penge på en god infrastruktur med vejnet og parkeringshuse, så kaos minimeres. Derudover har de et underjordisk gangsystem der binder det meste af midtbyen sammen. Vi tog ned for at se det og blev noget overrasket da vi havde forventet betonkonstruktioner og dårlig luft, men i stedet var der de fineste lange gange med butikker, spisesteder, tandlæger mm i det underjordiske system. Det var et meget imponerende syn. De texanske forretningsfolk behøver stort set ikke at komme op i de varme og støjende gader i løbet af deres arbejdsdag.
    Efter downtown kørte vi ud til USAs fjerde største shoppingmall - The Galleria. Det var mest for at se Waterwall'en udenfor, men også for at se det meget eksklusive shoppingcenter med skøjtebane på nederste etage. Vi fik en kombineret frokost/aftensmad på Subway og kørte mod vores nye hotel i nærheden af Houston Space Center. Vi ramte desværre eftermiddagstrafikken. Efter et stop i Walmart for at handle lidt nåede vi et rigtig dejligt hotel - det var nærmest en lille lejlighed, og her skulle vi tilbringe de sidste 3 nætter inden afrejse mod Danmark.
    Vi fik vasket lidt tøj, planlagt de næste par dage og prøvede at løse mysteriet omkring hvorledes vi skulle få alt vores bagage med hjem til Danmark uden at betale en formue i overvægt. Vi kom frem til, at det måtte kunne lade sig gøre - måske ville det kræve køb af en ekstra kuffert.
    Dagen var skøn og får 4 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 51 miles - i alt: 826 miles