Rejsedag og Praslin

March 16, 2017 on the Seychelles ⋅ ☀️ 29 °C

Efter fire flyvninger - den sidste flyvetur var intern på Seychellerne fra hovedøen Mahé til Praslin, landede vi i et varmt og fugtigt klima. Vores sidste flyvetur blev heldigvis rykket et par timer frem, så vi undgik noget ventetid, så det var dejligt.
    Vi havde ellers nøje undersøgt hjemmefra, hvilken bus der kørte fra lufthavnen til vores hotel på Praslin, men vi fandt ud af, at vi ikke måtte have kufferter med i bussen, så vi måtte bide i det dyre (og sure) æble og tage en taxi.
    Vores hotel var et lille og hyggeligt hotel med syv værelser og et fælles køkken, så vi selv kunne lave mad. Efter indtjekning og et hurtigt bad, gik vi forbi den lokale købmand for at købe vand og morgenmad. Det var godt nok også dyrt, men til gengæld hjalp den lokale købmand, der var en immigreret amerikaner, med at booke en tur til dagen efter. Vi skulle ud og snorkle og besøge Curieuse Island for at se kæmpe skildpadder.
    Efter shoppingen gik vi ud og fandt en restaurant og fik en lækker aftensmad. Det blev hurtigt mørkt så vi gik hjem ved hjælp af lyset fra lommelygterne på mobilerne. Der var tilsyneladende mange uidentificerbare dyr der kom frem efter mørkets frembrud, og vi ville så nødigt træde på dem. Vi mødte bl.a. en lille fyr, der enten var et egern eller en rotte - det var ikke til at sige. Ca. 1 kilometer inden hotellet stoppede en af de lokale og tilbød os et lift. Efter en lang dag var det alligevel rart at sidde bag på ladet af en Hilux og blive kørt hjem.
    Efter endnu et bad på hotellet var det sengetid.
    Dagen får 3 stjerner ud af 5 mulige.