Sightseeing på Praslin

March 18, 2017 on the Seychelles ⋅ ⛅ 27 °C

Vi var lidt i søvnunderskud, så vi havde valgt at sove længe. Da vi endelig kom op fik vi en dejlig hjemmelavet morgenmad, vi pakkede vores tasker og dækkede de lettere solbrændte dele af vores kroppe godt ind i tøj samt rigelige mængder faktor 50 solcreme.
    Vi startede med at booke en dykkertur til dagen efter med Whitetip Divers. Dernæst tog vi en af de lokale busser op til et udsigtspunkt der hedder Zimbabwe. Det er ikke for folk med svage hjerter eller nerver at køre med disse lokale busser, men absolut en oplevelse. Busserne, der kører godt til, er nærmest lige så brede som vejene, der går stejlt op og ned med både 10 og 12 procents hældninger og rundt i snævre hårnålesving. Der var ingen chance for at se, hvad der kom rundt om hjørnet. Chaufføren var, om lidt fartgal, dygtig og fik os sikkert frem til en bjergtop der lå 2 kilometer væk fra den nærmeste lille by og i ca. 122 meters højde. Vi undrede os over, hvorfor bussen lige havde start/stop her, da vi var absolut de sidste om bord og dermed også de eneste der skulle af her.
    Nåh, men vel ankommet gik vi lidt op ad en sti for at finde udsigtspunktet, som ikke helt var til at definere en præcis beliggenhed af, men vi fandt da flere steder med en smuk udsigt og fik taget lidt billeder. Derefter gik vi ned ad stien igen og fortsatte i det smukke landskab og i det meget varme og super smukke vejr på en 5 kilometers vandretur ned til det, der skulle være Praslins smukkeste strand, Anse Lazio Beach. Den var absolut et besøg værd - her var super skønt. Først fandt vi lidt skygge og noget koldt at drikke ovenpå den varme vandretur, og derefter slog vi os ned på et dejligt sted i sandet og tog nogle snorkleture i det klare vand. Der var masser af fisk og koraller ikke ret langt fra vandkanten - super oplevelser.
    Bagefter gik vi ned til den lokale købmand og fik købt lidt ind til aftensmaden, hvorefter vi tog bussen hjem igen. Efter et tiltrængt bad, hyggede vi os med hjemmelavet aftensmad og X-factor på dr.dk.
    Endnu en dejlig dag som får 4 stjerner.