Dykkertur

March 19, 2017 on the Seychelles ⋅ ⛅ 28 °C

Vi havde sat vækkeuret for at være sikre på at komme op til vores planlagte dykkertur. Vi fik lidt morgenmad og gik ca. 20 minutter ned til Whitetip Divers. Efter at have fundet vores udstyr frem var vi 11 dykkere, 2 instruktører og 1 bådfører der sejlede ca. 30 minutter ud til Marianne øen. Vores første dyk varede 45 minutter og vi så både en havskildpadde, en lille haj, en blæksprutte, en rokke og en hel del andre fisk og koraller. Det var fantastisk. Jesper løb tør for luft nede på bunden og helt uden at gå i panik fik han gjort tegn til dykkerinstruktøren, således at de kunne dele hans luft resten af turen - godt klaret. Det andet dyk varede også ca. 45 minutter, men der så vi ikke helt så mange fisk. Det var dog stadigvæk fantastisk. Vi sejlede tilbage, vaskede udstyr og udfyldte logbøger.
    Bagefter tog vi ned til byen og fandt en hyggelig lille restaurant og fik en velfortjent frokost. Derefter handlede vi lidt og tog hjem til hotellet. Vi fik ordnet nogle praktiske ting og pakket, for dagen efter skulle vi tilbage til hovedøen Mahé og tilbringe 3 dage inden turen skulle gå videre til Sydafrika.
    Dagen var rigtig god og får 4 ud af 5 stjerner.