Sightseeing på Mahé

March 22, 2017 on the Seychelles ⋅ ⛅ 26 °C

Vi stod op til sidste dag på Seychellerne. Vi startede dagen med at køre ud til et rom-destilleri, hvor vi fik en rundvisning samt smagsprøver på seks forskellige rom. Vi købte en enkelt lille flaske.
    På vej tilbage til Victoria kørte vi forbi nogle souvenirboder og fik købt et enkelt minde. På trods af de mange turister i landet, er der ikke et særlig spændende udvalg af souvenirs. Vi kørte til Eden Island og fik en dejlig kaffe på vores stamcafé og handlede lidt mere vand.
    Efter et hurtigt stop på hotellet kørte vi ud til en sti der førte ned til en afsides liggende strand, som kun kan tilgås med båd eller via stien. Vi havde læst os frem til, at det skulle være fantastisk at snorkle der, så vi begik os afsted på den 45 minutters lange gåtur. Det var en varm tur i bakket terræn, og vi havde valgt at gå lidt sent for at undgå middagssolen. Dette skulle vise sig at være en halvdårlig beslutning. Da vi kom frem til den rigtig flotte strand med meget få mennesker, mødte vi en politimand, der var på vej hjem fra sin vagt på stranden, og han advarede os mod at blive pga. overfald fra lokale. Derfor endte det med at Jesper kun fik en meget hurtig snorkeltur og derefter gik vi hjemad igen.
    Vi gik ud og fik en dejlig middag på en indisk restaurant og tog afsked med øen. Bagefter tog vi hjem for at pakke til næste dags rejse. Seychellerne er et meget smukt og varmt sted, men befolkningen virker fattigere end vi havde regnet med. Landet er præget af mange udenlandske investeringer og en regering der ikke fungerer så godt, men landet har også kun været selvstændigt siden 1976, så de skal jo lige lære det.
    Dagen får 3,5 stjerner.