Drakensberg og Road trip

April 1, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 18 °C

Vi stod op til den smukkeste udsigt i Drakensberg bjergene. Vi var ankommet efter mørkets frembrud dagen før, så vi vidste ikke helt, hvordan der så ud.
    Vi havde sovet fint i vores lille runde hytte, og nu var det tid til at få morgenmad og planlægge dagens vandretur. Vi ville gerne have været en tur til Lesotho, da vi var meget tæt på grænsen, men tur-operatøren planlagde kun hele dagsture, og så lang tid havde vi ikke. Det ville være umuligt at køre derop i vores lejebil, da de dårlige og stejle veje krævede en firehjulstrækker.
    Vi valgte i stedet at tage en 10 km vandretur i bjergene. Det er et virkelig smukt område og vi var heldige og se nogle aber i græsset. Tilbage på vandrehjemmet bookede vi næste nat, vi fik os et bad og så skulle vi køre over 500 km for at komme ud til kysten igen. Vi skulle overnatte i en by der hedder East London.
    Køreturen var dræbende lang og flere gange måtte vi stoppe for køer eller geder, selvom vi kørte på en hovedvej. Endelig efter 300 km mødte vi den første Mc Donald's og så havde den ikke engang iskaffe. Det var skuffende. Der var ellers ikke de store stop på turen, målet var bare at nå så langt som muligt.
    Generelt stod der mange blaffere i vejkanten. Udover at det er frarådet at tage dem op, havde vi heller ikke plads på bagsædet for vasketøj, vand, affald mm. Vi var fremme ved vores hotel ved 20-tiden.
    Dagen får 3 stjerner ud af 5.
    Road trip: 536 km på dagen - 2.779 km i alt.