Det sydligste punkt i Afrika

April 5, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 17 °C

Inden morgenmaden gik vi en tur ned til stranden, som kun lå 200 m fra vores guesthouse. Det var meget smukt, men vandet var også meget koldt, så Jesper nøjedes med at dyppe fødderne.
    Efter morgenmad og udtjekning kørte vi til Mossel Bay, som er en turistfyldt sommerferiedestination ude ved vandet. En flot og hyggelig by som vi kørte lidt rundt i inden vi kl. 10 mødte op i Zelexa Beauty Spa for at få massage. Det var super tiltrængt efter de mange timer i bilen, og det var super dejligt. Vi fandt efterfølgende et godt kaffested i byen som vi havde læst om, og udover vores To Go kaffe fik vi også købt noget souvenir-kaffe med hjem.
    Vi fortsatte vores køretur sydvest på, for næste destination var Cape Agulhas som er det sydligste punkt i Afrika (det er ikke Kap det Gode Håb som vi ellers lærte i skolen).
    For første gang i Sydafrika oplevede vi regnvejr, men det holdte heldigvis en pause lige da vi landede i L'Agulhas, og vi havde derfor en tør og fin tur og kunne få nogle fine billeder af punktet, der deler det Indiske ocean og Atlanterhavet.
    Efter frokost på den nærliggende restaurant hvor Gitte fik en sydafrikansk vegetarret og Jesper skulle smage strudsekød kørte vi videre til Caledon, hvor vi skulle sove i nat. Det lå kun ca. 80 km fra Webersburg, hvor vi den efterfølgende dag skulle være til Nelengu med Chris og Sirika allerede kl. 10.30.
    Aftenen foregik med forberedelser til den efterfølgende dag, såsom at gøre tøj klar, skrive kort og ordne negle, skæg og hår, så vi ikke skulle for tidligt op den næste dag.
    Dagen i dag får 4 stjerner ud af 5.
    Roadtrip: 423 km i dag - Total 4.079 km.