Mae Nam - Sightseeing

March 13, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

What to do, what to do today? Eftersom mine dykkerture var blevet rykket til onsdag og torsdag, havde jeg ikke de helt store planer for i dag. Efter at have spist morgen mad, sad jeg og kiggede efter nogle vandreruter på Koi Samui, for at komme ud og kigge lidt på øen. Her stødte jeg på en hjemmeside tilhørende en hollandsk pige, som havde boet på Koh Samui de seneste 8 år, og som arrangerede vandreture for folk der gerne vile hike og have en fed natur oplevelse. Vi skrev lidt sammen og hun ville gerne den følgende fredag tage mig med på en vandretur op over de højeste bakker på øen, besøge et tempel deroppe, og slutte i noget der hedder Magic Buddha Garden. Bliver dejligt med en vandretur og lækkert at se øen fra nogle af de smukkeste viewpoints - jeg glæder mig. 😉😊
    Da jeg nu ikke havde andre planer for dagen, besluttede jeg mig for at vandre en tur hen til den næste lille by mod vest, der hedder Mae Nam, en tur på ca. 10 kilometer. Jeg valgte at gå turen derud langs vejen og ville så gå lidt af turen hjem langs stranden. Der var mange, utrolig mange små restauranter og steder med Thai massage. Mange steder stod massagepigerne ude foran butikkerne og spurgte alle der kom forbi, om de ikke ville ind om have en massage eller ansigt behandling - Priserne var nok ned til halv-pris af Massage-Spa stederne inde i Fishermans Village, flere steder nede på omkring 200 bath eller 40 kroner for en times Thai massage med olie - Selvom det var fristende skulle jeg jo videre derudaf i varmen, omkring 32 grader og en bagende sol. Der var meget forskelligt at kigge på, blandt andet et fint stenhuggeri med en masse elefanter og forskellige Buddha figurer i sten. Efter nogle kilometre var det ved at være tid til at blive kølet lidt ned igen, her mødte jeg så en charmerende lille hyggelig café der The Garage Life Coffee Shop - Den var placeret i den ene ende af et værksted og var super fedt indrettet med værksteds tema, en god blading af både retro og moderne - Jeg fik en lækker, dejlig kold, jordbær frugt ice shake, som blev nydt til fulde i den hyggelig kaffe shop med air conditioning kørende på fud knald ☃😁🌡. Derefter gik jeg de sidste 3-4 kilometer, hvor jeg både stødte på en gokart bane og et vandland. Ude ved Mae Nam var der også en form for en walking street ligesom i Fishermans Village, dog så det hele noget mere forfalden og nedslidt ud her - jeg gik ud til stranden, her lå der da et par nogenlunde pæne hoteller og stranden så faktisk meget bedre ud end henne ved Fishermans Village, og kunne da også se at der flere steder på stranden var godt befolket og mange i vandet til afkøling.
    Ved indgangen til Mae Nam walking street lå der en Fransk bager med noget lækkert brød, så her købte jeg min frokost, super dejligt brød 🖒☺. Indgangen var en Kinesisk port med flotte drage hoveder og farver, og i det hele tage var der mange små kinesiske forretninger i området - så måske Koh Samui's svar på China Town. Der var også et rigtig flot og farvestrålende lille Kinesisk tempel.
    Jeg begyndte at gå hjemad igen langs stranden, men gik op til vejen efter et par kilometer og stoppede en moderne Koh Samui Tuk Tuk, hvilket nok reelt svare til deres bybusser, og var en Pick-Up truck med to bænke langs siderne på ladet og et tag henover - Den jeg fik stoppet var godt fyldt op, men der var da lige et par ståpladser på trinbrættet bagved, så der kunne jeg da få en plads.
    Efter et hurtigt bad derhjemme, var det atter af sted ind til Fisherman's Village for at mødes med Pernille og et par stykker fra hendes Yoga kursus - de skulle ud og stå på Paddle Boards og også prøve at lave Yoga på dem. Dog hev skrædderen i den butik jeg havde bestilt jakkesæt mig lige ind i butikken til en hurtig prøvning - det tog lige en 15-20 minutter - som så gjorde at jeg kom lidt for sent til Paddle Board, dog havde Pernille fået en af de andre Yoga folk til at stå og kigge efter mig, idet der var for mange bølger i denne bugt, var de gået i gang med at sejle over til den bugt ved Mae Nam, hvor jeg havde gået rundt i dag. Tammie som "fandt" mig bor på øen, og det er hende og hendes mand der har Paddle Boards'ene. Vi kørte i deres bil om til en strand restaurant, hvor de andre kom sejlende til og hvor vi bagefter spiste en rigtig god aftensmad og havde en super hyggeligt aften.