Vandretur i bjergene

March 16, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

Tidligt op igen i dag - omkring kl. 6 - fik morgenmad og pakket færdigt - på med vandreskoene og så ellers af sted. Fik tjekket ud - hotellet kunne fint opbevare mit bagage - og så ellers af sted til det aftalte mødested med min Hollandske vandremakker Femke. ☺
    Jeg skulle møde hende ude ved Mae Nam walking street, hvor jeg også havde været i tirsdags. Femke mødte mig derude i en bil sammen med hendes mand - han skulle køre os op til Mae Nam Viewpoint, som skulle være startsted for vores 11-12 kilometers vandretur. Midt på øen går der en bjergkæde i en 400-600 meters højde rundt om et par store dale - området er gammelt regnskov blandet med nyere frugt plantager med alt fra bananer, kokosnødder, Durian, Jake fruit, mango, passionsfrugter og meget andet. ☺
    Vores rute i dag ville tage os fra Mae Nam Viewpoint på den nordligste del af øen ned over den østlige del af bjergkæden til Wat Lamai templet og videre til den sydligste del til Magic Buddha Garden, en flot gammel have med en masse Buddha statuer, som en rig mand lod bygge til sin hustru for et par hundrede år siden.
    Det var en super flot og meget varm vandretur, specielt de sektioner hvor vi gik et par hundrede højdemeter opad gav god sved på panden - men hold op hvor var det flot - vi kom forbi nogle helt fantastiske udsigtssteder 😉😁. Oppe ved templet, som var lidt over halvvejs på turen, fik jeg en dejlig frisk kokosnød helt fyldt med kokos mælk eller vand er det nok nærmere - en helt anden oplevelse når kokosnødden er helt frisk - den smagte super godt. Vi var også kort rundt og kigge på templets statuer og et 360 graders viewpoint.
    Vi gik videre mod Secret Buddha Garden, og på hele turen gik vi forbi det ene type frugttræ til det næste - masser af sommerfugle og også et par rovfugle.
    Alt i alt en super god oplevelse - Virkelig en super flot tur med en masse fantastiske indtryk - Og Femke var en super god guide, der samtidig kunne fortælle en masse om øens historie og alle de forskelle træer, palmer, frugttræer og meget andet som vi mødte på vores vej. Ved Secret Buddha Garden hentede Femke's mand os igen og de satte mig af igen ved hotellet.
    Fik fat på mit bagage, og fik en vogn fra hotellet til at køre mig over det nye hotel Beach Republic ved Lamai Beach på østsiden af øen. Her fik jeg tjekket ind i en flot lejlighed med egen pool og 2 soveværelser 😉 - fik mig et bad og lidt at spise - Resten af dagen gik med afslapning og skrive lidt dagbog. Først på aftenen kom Pernille også, vi skal bo sammen her de sidste par dage af ferien. Dagen sluttede med en hyggelig aftensmad og ellers bare afslapning i lejligheden - vi var begge trætte efter de seneste dages strabadser - Pernille med hendes Yoga og mig med dykning og vandreture.