Regn, afslapning + lidt kultur

January 31, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Det er jo regnsæson hernede - og dagen startede også med regnvejr vel til omkring frokost tid - Brugte tiden på en lækker morgenmad, eller hvad man måske kan kalde en asiatisk brunch. Der er lækker frugt, brød, lidt pålæg, æg, omeletter og røræg, akkompagneret af nudler, ris, 2-3 forskellige retter med kylling, salatbar og suppe - Så alt i alt kan man vist godt påstå at der er lidt for enhver smag 😊.
    Resten af formiddagen blev brugt på at arrangere en tur rundt til et par af de store seværdigheder i morgen eftermiddag, samt en dykkertur til på lørdag.
    Derefter endte jeg i poolen en tur - en smule svømning og da regnen var stoppet og solen kommet lidt frem, blev det da også til en times tid på en solseng 😎 jo egentligt okay at slappe lidt af og tage det helt med ro, når man nu har ferie 😊.
    Om eftermiddagen kom jeg rundt og kigge lidt mere på lokal området. Blandt andet et mindesmærke fra et stort terrorangreb på en natklub i 2002, hvor flere hundrede mennesker omkom, heriblandt 3 danskere.
    Det blev også til et besøg i et Beachwalk Mall - fik dog ikke købt andet end en Frappuccino hos Starbucks 😍, men fik da kigget lidt på de forskellige forretninger og priserne hernede ser da rimeligt billige ud. Der var også et fiske bassin, hvor man kunne købe foder og så stå at kaste foderet ned til bunker af fisk, der kæmpede om at komme først til maden til ret stor underholdningsværdi for en del mennesker.
    Sidst var jeg rundt og kigge lidt på et af de mange små Hindu templer, meget flot og ret fascinerende stykke udsmyknings arbejde. Hvor omkring 85% af hele Indonesien er muslimsk, så er Bali lige modsat med ca. 85% af befolkningen der er hinduer 🙏.
    Hen på aftenen fandt jeg en lille lokal restaurant med lækker asiatisk mad, smagte super godt. Derefter fandt jeg en hyggelig bar til en enkelt fyraftens drink, samt en hyggelig snak med et par andre turister🍹😊