Esfahan verkennen met Hameds vrienden

January 20, 2017 in Iran ⋅ ⛅ 8 °C

Om 12.00 ben ik door Hamed opgehaald en zijn we naar zijn huis gegaan. Zijn ouders zijn schatten van mensen en ik heb hier mijn eigen kamer.
    In de middag hebben we met zijn vrienden afgesproken. Eerst zijn we naar een vijfsterrenhotel gegaan wat vroeger een paleis van de Shah en al zijn bijvrouwen was.
    Hierna zijn we naar de Khajou en Siosepol bruggen gegaan. Het bijzondere is dat er geen water in de rivier is. Er zijn verschillende theorieën waarom dit het geval is, maar de meest steekhoudende theorie is dat de overheid een dam heeft gebouwd en daardoor het water reguleert. Er was op het nieuws gezegd dat er in de middag water zou zijn (de laatste keer dat er water was is meer dan een jaar geleden), maar dit was helaas niet het geval. Morgen gaan we het weer proberen.
    Daarna zijn we naar Hameds huis gegaan en hebben we sisha gerookt. Halverwege ben ik in slaap gevallen en heb ik vier uur lang geslapen. Blijkbaar had ik het nodig ;)
    Toen we 's avonds terugreden vanuit de stad zagen we een groep mannen staan die een inbreker hadden gepakt. Hamed heeft toen met schoenveters en een sjaal de man 'geboeid' tot de politie kwam. Al met al toch een klein spektakel en leuk om even mee te maken!