Satellite
Show on map
  • Day 2

    Denpasar/Sanur

    September 12, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

    Aangekomen in Bali na een lange reis naar het oostelijke continent van de wereld, Azië.

    Vertrokken uit Amsterdam rond 21:00 uur (11-09-2019) en omstreeks 21:00 uur de volgende dag lokale tijd aangekomen in de chaos van de balineese hoofdstad Denpasar.

    De eerste dag is voorbij gevlogen, letterlijk en figuurlijk. Zoeken naar een taxi op dit Indonesische eiland is ongeveer net zo makkelijk als het behalen van een nasi goreng op de hoek van elke straat.

    Ondanks het feit dat er een groot scala aan ophaalservice apps beschikbaar zijn zoals Gojek en Grap (aziatische Uber), besloot ik mij te laten vervoeren door de ouderwetse "taksi". Al snel werd duidelijk dat de prijzen van de bovengenoemde apps de helft per rit schelen. Al doende leert men..
    We waren nog geen 100 meter verder en de beste man had al 10 Nederlandse verkeersregels overtreden. Niet op mn mond gevallen, dus ik gaf er mijn mening over. Hij verzekerde mij dat dit normaal is, op hetzelfde moment passeerde een scooter ons met tussen mamma en pappa twee baby's. Het gehele gezin had besloten om dit zonder tuigje en zonder helm te doen. Ik had geen betere bevestiging kunnen krijgen..

    Omstreeks half 10 kwam ik aan in het hotel in Sanur, gelegen ten zuiden van de hoofdstad. Ik werd door het personeel uiterst vriendelijk ontvangen. Om in het ritme te komen besloot ik niet veel later te gaan slapen.

    De volgende dag had ik afgesproken met een collega die 3 weken met zijn vriendin verbleef in Bali. We zijn wat gaan eten, drinken en hebben een Balinese massage genomen voor 100.000 Rp, wat neerkomt op 6 euro. Volgetankt met goede tips, ervaringen en sangria, scheiden hier onze wegen en was het mijn moment om alleen door te reizen naar Kuta.

    Maar wat zijn de mensen vriendelijk ingesteld.
    Read more