Kuta

September 13, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Wijzer geworden door de ervaringen van mijn collega ben ik onderweg naar mijn volgende bestemming, Kuta. Dit keer gebruik ik de app Gojek, ben immers geen dief van mijn eigen portemonnee. Een plaats wat tegenwoordig wordt gezien als een onderdeel van Denpasar. Hemelsbreed is het niet ver van mijn accommodatie in Sanur, maar in tijd bleek dit een vertekent beeld. Een ritje van 15 kilometer duurde meer dan een uur. Nee, over een goede infrastructuur beschikt men hier niet.
    Het hotel was prima en wederom kreeg ik een warm welkom. Er was zelfs een gym aanwezig 😊.

De volgende dag besloot ik om mijn eerste surfles te gaan nemen. Met volle moed er tegenaan dacht ik en dan heb ik het zo onder de knie, uhuh niet dus. Ik kreeg les met 2 andere Nederlanders. Later ben ik wat gaan drinken met hen en hebben we het nachtleven opgezocht van Semenyak, aangrenzend plaatsje naast Kuta. Aan het einde van de avond ontmoette ik twee jongens uit Rotterdam.

Nadat ik 3 dagen in Kuta had doorgebracht merkte ik dat dit niet de plaats voor mij was om te verblijven. De chaos in het verkeer en de drukte van het plaatsje liet mij doen besluiten om op te rukken naar het westen van het eiland, Canggu!