Canggu

September 16, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 30 °C

Canggu it is!

Veel verhalen gehoord over het kustplaatsje. De laatste jaren heeft het een flinke groei doorgemaakt en is het zeer populair geworden onder de toeristen. "Hipsters" eigenen deze plek zich toe. Hier wilt men genieten maar op een verantwoorde wijze. Restaurantjes met gezonde maaltijden zijn erg in trek, net als de vele sportieve activiteiten zoals, yoga en surfen.
    Deze manier van vakantie vieren zint mij wel😇

Snel inchecken bij het hotel en dan door naar het strand voor mn 2e surfles. Eenmaal aangekomen op het strand, constateer ik golven welke niet te vergelijken waren met het lager gelegen Kuta.
    Nee dit ging um niet worden. De surfschool adviseerde mij om 2 uur te wachten, dan zou de zee iets zakken en de golven ook. Dat was geen probleem, om de hoek zit een mooie beachclub, waar ik een heerlijke zalm salade heb gegeten. Ondertussen kreeg ik een berichtje van de Rotterdamse jongens dat zij hetzelfde hotel hadden geboekt.

Na een inspannende tweede surfles zijn de jongens en ik wat gaan eten in Canggu. Later zijn we uitgegaan in Samenyak om mijn verjaardag te vieren. Hier kwamen we in aanraking met een groep. Deze groep kende een flinke diversiteit. Niet zozeer in afkomst als wel dat er een ladyboy tussen zat, homo's en andere die wij beschouwen als "van de andere kant" 😅. Evengoed was het gezellig. Helaas een slechte afsluiting van de avond, want de telefoon van een van de jongens werd uit zijn handen getrokken en weg was de dader. Zo lief en vriendelijk zijn ze toch niet allemaal, op je hoede blijven Bob!
    De volgende dag zijn we naar een beachclub gegaan waar we deels de dag hebben doorgebracht met Amerikanen.

Paar dagen rustig chillen, boek lezen en bijkomen, lekker man! Tijdens het chillen in een hangmat had ik mijn eerste ervaring met een aardbeving. Niet geheel bewust, ik dacht dat dit aan mij lag, later vertelde iemand dat bij hem het gebouw begon te trillen. Een aardbeving met de kracht van 6.2 op de schaal van richter in de buurt van Java. Vandaar het minimale effect op Bali.

Na 4 dagen Canggu was het tijd om weer gescheiden op pad te gaan. Ik had impulsief besloten om naar Gili Trawagan te gaan, het feest eiland. Geïnformeerd door andere had ik begrepen dat de boot 2 keer per dag vertrekt naar de Gili eilanden. Echter een aanname van mijn kant zorgde voor onnodig kosten. Ik had namelijk eerst de accommodatie geboekt op gili en daarna wilde ik het vervoer regelen. Toen ik op de knop klikte om de reservering compleet te maken dacht ik nog, niet heel handig om dit in deze volgorde te doen. Deze gedachte was geheel niet onterecht. Het was te laat om nog vervoer te regelen. LEER MOMENTJE!😅

Dan maar naar Uluwatu om het daar te verkennen voor 1 dag. Ik had het zo geregeld dat ik middels een shuttle service opgehaald werd en afgezet werd bij de boot.

Off we go to the south!