Gili Trawagan

September 21, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Wooeeh we going to I... Gili Trawagan!

Na 9 uur reizen kom ik aan op de witte stranden van Gili Trawagan. JA 9 UUR!! Wat een rit zeg! Dit was onder Nederlandse omstandigheden met 2 uur makkelijk te doen. Ik heb nu meegemaakt wat de keerzijde is van de mentaliteit van de Balinese. Onderanderen doordat deze mensen zich nergens druk om maken en van dag tot dag leven, hebben ze weinig irritatie en zijn ze vrolijk en gaan gelukkig door het leven. Dit is te merken in de omgang. Echter is het wel vervelend dat bepaalde dingen hierdoor achter blijven. Ze zitten er dus ook niet mee als iets wat langer duurt, of veel langer, ook niet als dit bij een ander het geval is🙄.
    Innoveren en kijken of bepaalde processen beter en voornamelijk efficiënter kunnen heb ik niet waargenomen op deze zekere dag.
    Maar goed ik ben op vakantie en heb dus de tijd.

Onderweg naar Gili kom ik in contact met twee mannen uit Nijmegen. Later besloten we gezamenlijk een biertje te drinken, dit werden 2 avonden achter elkaar. Het klikte ondanks het leeftijdsverschil goed. De oudste was ruim 10 jaar ouder en de ander 5.

Er zijn veel jong volwassene aanwezig op het eiland en er heerst een gemoedelijke sfeer. Ieder zo met zijn eigen planning. De voornaamste activiteiten hier zijn surfen, snorkelen, duiken en yoga, ik heb geen van deze activiteiten gedaan omdat ik overdag flink brak was. De leeftijd haalt me snel in ofz🤔🤦‍♂️.
    Dit eiland behoort niet tot Bali maar Lombok. Een oostelijk naastgelegen eiland waar in 2018 een flinke aardbeving heeft plaatsgevonden. Ook op Gili Trawagan is hier nog veel van terug te zien.

Ik heb besloten 3 nachten hier te verblijven en dan terug te keren naar Bali. Laatste dag ben ik naar de lokale gym gegaan om weer wat actiever te worden en vergezeld met een boek heb ik op het strand gelegen. Het is tijd om de jungle in te ruilen voor deze toch wel feestsbestemming.

Sampai jumpa Gili Trawagan!