Satellite
Show on map
  • Day 14

    Ubud

    September 24, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

    Aangekomen in de klamme jungle van Bali. Een vrij centrale plek op het eiland en dus voor het eerst geen strand in de buurt. Een levendig stadje met veel cultuur.

    Inchecken en snel naar het centrum om wat te eten. Op aanraden van het hotel ben ik geariveerd in Cafe Lotus. Waar ik tijdens mijn dinner een culturele voorstelling kon bewonderen en het eten was inderdaad een bezoek waard!
    Met een wel voldaand gevoel trek ik terug naar mijn accommodatie. Waar ik in een kamer terecht kom met een temperatuur van zeker wel 15 graden warmer dan buiten! Geen idee hoe ik hier moet slapen. Na overleg met het personeel boek ik een andere kamer bij een ander hotel voor 1 nacht. Er was namelijk geen andere kamer vrij.

    Na toch wel een hectische avond begin ik de volgende dag met een tour naar het monkey forrest en elephant safari. Monkey forrest had veel weg van apenheul en was voor mij niet echt de moeite waard, er zat wel een paparazzi aapje tussen die mij heeft vastgelegd 🤔 (zie foto's).
    De elephant safari is gemaakt om de sumatran olifanten op te vangen nadat deze zijn gered uit gevangenschap. Het is een bedreigde diersoort dat naar verwachting in 2030 niet meer in het wild zal bestaan. Hier worden ze opgevangen en hebben tevens een goed bestaan. Ik ben door het park heen gelopen en heb een paar olifanten verwend met een bakje fruit die ik voor de vriendelijke reuzen had gekocht. Op het eind heb ik nog een paar keer flink "hotenooo" geroepen en ben toen vredig en voldaan vertrokken. Als laatst bezocht ik Elelphantcave, ben er niet achter gekomen waarom het zo heet. Mijn gids kon zeer matig Engels. Maar de beste man had uren in de auto gewacht toen ik met de diertjes in de weer was. Dus ik besloot hem mee te nemen voor een lunch op mijn kosten en daar was hij me dankbaar voor.

    Het is vandaag donderdag, mijn laatste volle dag in Ubud. Het idee was om meer te gaan zien van de bezienswaardigheden van de omgeving. Echter had ik geen zin om weer uren in de auto te zitten om maar ergens te komen. Ik had graag naar de hemelpoort van Lempuyang gewild. Maar dan had ik om 5 uur mn bed uit gemoeten ipv half 9 😅. De weg ernaartoe kost circa 2.5 uur en de bestemming is vrij toeristisch.
    Vroege vogels kunnen leuke foto's maken, anders loop je elkaar alleen maar in de weg. Hmm balennn. Ik besluit om vandaag een yoga school op te zoeken, aangezien dit nog op mijn lijstje stond. Tevens mijn log bij te werken, sporten en het boek van Mo Gawdat (De logica van geluk) uit te lezen. Nog bedankt voor dit interessante boek tante El 🤗.

    Vrijdag ga ik terug naar Canggu om af te spreken met wat vrienden uit Woerden.
    Read more