Nusa penida

October 1, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

De dag begint als Ik wakker word van mijn wekker.6:15, pfff wiens idee was dit alweer?!?🙄 man man man dit zijn toch geen tijden voor op vakantie. Op het zelfde moment klopte Andrej op de deur om te vragen of ik wel wakker was, jaja ik kom al ik kom al😴 sinds wanneer ben jij zown vroege vogel🙄.

Snel gegeten en naar de haven van Sanur gegaan, we kregen zelfs nog zomaar korting op onze kaartjes. Maar niet veel later werd duidelijk waarom dit was. Jup geen zitplekken meer. Dan maar op het dek.

Aangekomen in de haven van Nusa Penida besluiten we om het vervoer te regelen. Ik had eerder al vernomen dat de wegen zeer slecht zijn en dat dit een grote ergenis is van menig reiziger. Weloverwogen en goed geanticipeerd besloten crossmoteren te huren, top idee! Een minpuntje, ik heb geen ervaring met motorrijden. Maar volgens mijn reisgenoot heb ik dat zo onder de knie.
    Dit bleek inderdaad waar te zijn. We vlogen door de bergen met steile hellingen en het slecht wegdek, ja alle scooterrijders en automobilisten hadden het nakijken. Als eerst gaan we naar Kelingking beach waar een bizarre trap over een klif ons te wachten staat. Een prachtig uitzicht en een mooie strand troffen we uiteindelijk aan.
    Vervolgens doorgetrapt naar Broken beach en crystal bay beach.

Onze tickets hadden we dusdanig geboekt dat de terugreis zonder datum was zodat we hier flexibel in konden zijn. De volgende dag zijn we vroeg in de ochtend gaan snorkelen en hebben we mantas gespot en andere kleurrijke schepsels van de zee. Met een boot varen we rond het eiland wat een prachtige beelden opleverde van het eiland.
    Voor ons was dit voldoende en stopte ons Nusa Penida avontuur hier.

Hup terug met de boot naar Bali🚤.