Regen...

June 12, 2019 in Germany ⋅ 🌧 17 °C

Na een goede nachtrust vervolgen we om 8.45 uur onze vaartocht, we varen nu over het Dortmund Ems- kanaal, (225,8 kilometer lang) eveneens een belangrijke route tussen de Rijn en de zeehavens Bremen en Hamburg en een veel gebruikte route richting Berlijn.
    Hoewel aanvankelijk de zon schijnt verdwijnt deze al snel en wordt de lucht egaal grijs.
    Het landschap aan beide oevers is licht glooiend met uitgestrekte korenvelden, afgewisseld met boerderijen.
    Het water is turquoise van kleur als gevolg van de kaliumhoudende bodem, plotseling zie ik een rode Wouw boven het korenveld zweven: een prachtig gezicht!
    Aan het einde van de morgen begint het zachtjes te regenen, maar het duurt niet lang of de regen komt met bakken uit de hemel.
    Om 13.00 uur naderen we Münster en gaan we regenkleding aantrekken, in de stromende regen leggen we onze boten aan en gaan snel naar binnen om te lunchen.
    Münster is een grote stad in de deelstaat Noord-Rijnland- Westfalen met 270.000 inwoners en is met zo'n 50.000 studenten een levendige (universiteit)stad.
    In 1648 werd hier de vrede van Münster getekend waardoor de Tachtigjarige oorlog werd beëindigd en de erkenning van de onafhankelijkheid door Spanje een feit werd.