Warm...

June 14, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

De zon schijnt als we wakker worden, Monique is voor bijna iedereen brood gaan halen en om 08.50 uur worden de motoren gestart en varen we weg uit de haven van Münster, nagekeken door vele ambtenaren vanachter hun bureau, ze zijn vast een beetje jaloers, heel begrijpelijk...

Net voor de sluis is er een érg lage brug, de La Rhenane heeft de radarbeugel al laten zakken na een nare ervaring eerder deze week, maar nu kan ook de Bruce niet onder de brug door. Hij legt snel aan en demonteert het één en ander wij varen intussen rustig richting de sluis achter een vrachtboot aan.
    Op het laatste nippertje komt de Bruce nog aan varen en kan mee in de sluis, gelukt!
    De tocht verloopt prima en het wordt snel warmer, net na de middag verlaten we het Dortmund-Emskanaal en varen we het Mittellandkanaal op dit kanaal is met 325,7 kilometer het langste kanaal van Duitsland.

Na een uurtje varen komen we bij jachthaven Marina Recke waar gelukkig voor ons allemaal een ligplaats is.
    Als alle boten vast liggen gaan we op het haven kantoor betalen, wat drinken en evalueren we de dag.
    Iedereen trekt zich vervolgens terug op de boot om wat rust te nemen en voorbereidingen te treffen voor de BBQ vanavond! Tegen zes uur lopen we allemaal naar de Olivier waar we ruimte en toestemming hebben om te barbecuen, tassen met allerlei heerlijkheden worden uitgeladen en na het aperitief worden de twee barbecues ontstoken en kan het grote genieten gaan beginnen...
    Gezellige muziek erbij en onze avond kan niet meer stuk, het blijft nog lang warm en gezellig!