Genieten...

June 17, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 25 °C

Opnieuw start de dag zonnig, precies om 08.45 uur komen De Bruce en De Luwte aanvaren en enkele minuten later varen we over de kanaalbrug met een prachtig uitzicht over het dal van de Weser.

We gaan er eens goed voor zitten, je kan het Mittellandkanaal saai noemen, maar de prachtige begroeiing op de oevers, de prachtig blauwe lucht met witte wolken en af en toe een doorkijkje op het dal bieden genoeg om te genieten.
    Als we Sehnde passeren zien we een grote grijs witte berg, dat is kali van de nog in werking zijnde kalimijn.

We passeren Hannover met veel industrie, een politieboot vaart een tijdje gezellig met ons mee en om 14.30 uur varen we bakboord uit het zijkanaal Hannover-Linden op waar zich de jachthaven M.B.C.Seelze bevindt.
    We worden hartelijk ontvangen en er wordt voor iedereen een ligplaats gevonden, in het clubhuis komen we bij elkaar om de dag te evalueren, een drankje pak je uit de koelkast en een euro in het sigaren doosje....én om een oplossing te vinden voor Frie die een ontsteking in haar kaak heeft.
    De mevrouw die ons zo vriendelijk heeft ontvangen stelt voor om de tandarts in Seelze te bellen en een meneer wil haar wel brengen in zijn BMW Z4 met open dak!!!
    En zo gebeurt het dat we Frie stralend zien vertrekken en, met de benodigde medicijnen, komt ze gelukkig ook weer terug!
    Wat een geweldig vriendelijke en behulpzame mensen hier, Willy, en ook wij, hebben dit al eerder ervaren.
    Als we op het achterdek genieten van de prachtige avond komt de havenmeester afrekenen, hij hoopt dat we nog eens terug komen!