Tegenvaller...

June 29, 2019 in Denmark ⋅ 🌙 18 °C

Na de prachtige zonsondergang gisteravond in Getser, het meest zuidelijke puntje van Denemarken, hebben we heerlijk geslapen en zijn helemaal bijgekomen van de dag van gisteren.

We vervolgen onze vaartocht vandaag om 08.45 uur naar Nykobing onder een stralende zon.
    Nog een 'klein' stukje over zee en dan varen we het fjord binnen, nou dat kleine stukje valt vies tegen, omdat we de wind vanaf zee vrijwel dwars op onze boten hebben is het stampen, rollen en surfen, zeker zo heftig als gisteren.
    Gelukkig hebben we onze voorzorgsmaatregelen genomen en duurt het niet zo lang, ook hebben we voortdurend land in zicht.

Wat is Denemarken mooi vanaf het water, glooiend en groen, het landschap straalt rust uit!

Na ons avontuur(tje) op zee varen we via een betonde route naar Nykobing en moeten we wachten voor een brug opening, het matrixbord geeft aan dat de brug om 11.10 uur open gaat, dus dat wordt kwartiertje dobberen.
    Om 11.40 uur varen we de haven binnen en vinden allemaal snel een mooie ligplaats, dan is het tijd om de boten te ontdoen van het zoute water en alles op te ruimen.

Iedereen gaat verder zijn eigen gang, om vijf uur is er een aperitief op het terras bij het haven kantoor dat bijzonder gezellig verloopt!