Verwaaid...dag 3

July 2, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 14 °C

De afgelopen nacht is het hard blijven waaien en de temperatuur is flink gezakt, als we opstaan is het 16.4 graden en kan de korte broek, naar we hopen niet voor lang, in de kast.

Overdag is het wisselend bewolkt en af en toe valt er wat regen de temparatuur loopt op naar slechts 17.8 graden, dit weer kun je natuurlijk verwachten in Denemarken, maar het is vooral de wind die het ons belet om verder te varen.
    De weersvoorspelling wordt goed in de gaten gehouden en zodra het verantwoord is varen we verder richting Kopenhagen!

Lezen, puzzelen en de computer (we hebben prima internet in de haven) geven de nodige afleiding en ook boodschappen doen, natuurlijk.
    Er zijn hier dichtbij de haven twee grote supermarkten waaronder een Lidl waar je heel goed boodschappen kan doen en dan nog de viswinkel om de hoek...als wij vertrekken kan de eigenaar met pensioen 😉

Half zes gaat iedereen naar het clubhuis en krijgen we een prachtige film te zien die Greet heeft gemaakt van hun zeiltocht naar Noorwegen in 2012, prachtige beelden en mooie muziek eronder, top!
    Ook zijn er foto's van hun zeiltocht in Denemarken en over het Kielekanaal naar Nederland, dit geeft ons een voorproefje van wat ons nog te wachten staat als we weer richting huis komen, maar dat duurt gelukkig nog even...
    Het was weer heel gezellig, Monique stelt voor om morgen een uitstapje te maken, daarover morgen meer...