Het Diner...

July 20, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 21 °C

De morgen begint met mist die gelukkig weer snel optrekt, de dag is verder wisselend bewolkt en warm.

Gisteravond zijn we, gekleed in onze mooie blauwe shirts, met de waterbus naar de overkant gevaren om een foto te maken bij de bekendste attractie van Kopenhagen De Kleine Zeemeermin ter herinnering aan ons bezoek aan Kopenhagen.
    Wij trokken zelf veel bekijks...

Nu we met z'n allen, onder leiding van Monique en Jef, de stad hebben verkend gaat vanaf vandaag iedereen zelf of in kleine groepjes de bezienswaardigheden bekijken die ieders afzonderlijke interesse hebben.

Om 19.00 uur verzamelen we in het restaurant bij de haven voor HET DINER, de enige vaste afspraak die er gemaakt is voor deze toervaart, de bemanning van de zeil- en de motorboten op 20 juli gezamenlijk aan het diner!
    Opnieuw gekleed in onze mooie shirts, speciaal voor deze toervaart gemaakt, nemen we plaats in een apart voor ons gereserveerde zaal en neemt Willy, als voorzitter van de VVW toervaren, het woord en heet ons allemaal van harte welkom.

Hij vertelt blij te zijn dat het iedereen gelukt is om in Kopenhagen aan te komen en memoreert aan het feit dat JP zich enorm had verheugd op de toervaart naar Denemarken, het feit dat hij door gezondheidsproblemen niet met ons mee kon was al erg spijtig, maar dat hij nu plotseling is overleden is bijna niet te bevatten en grijpt iedereen enorm aan.
    Dan neemt Mark, voorzitter van de VVW, het woord en sluit zich bij de woorden van Willy aan, verder verteld hij dat het diner traditiegetrouw wordt aangeboden door het VVW aan de toervaarders maar de drankjes dit keer voor eigen rekening zijn.😉
    We genieten van een héérlijk en goed verzorgd barbecue buffet gevolgd door een erg lekker dessert.

Tot slot gaan we naar buiten waar een donkere lucht dreigend op ons afkomt en houden we één minuut stilte vooraf gegaan door een perfect geblazen Last Post door Peter voor JP...