Jaarmarkt...

August 1, 2019 in Denmark ⋅ ☁️ 19 °C

Als we opstaan is het licht bewolkt en doet de zon haar best, na de regen van gisterenavond zijn we blij dat het deze morgen droog is.

Er zijn vandaag geen activiteiten gepland en iedereen vult de dag naar eigen inzicht in.
    Tegen koffie tijd komt Willy vertellen dat er markt is in de stad en de verkopers en verkoopsters allemaal gekleed zijn in kleding van zo'n 100 jaar geleden.
    Na de koffie gaan we kijken, het is erg druk in de stad de sfeer is gemoedelijk en vrolijk, vermoedelijk is het een jaarmarkt.
    De standjes zijn zeer divers van kunstnijverheid tot werving van bloeddonoren en van houtbewerking tot kalligraferen.

Ook wordt er op veel plaatsen muziek gemaakt en vooral de Brassband trekt veel publiek, ze spelen dan ook geweldig en hebben veel interactie met het publiek die de band niet wil laten gaan, later op de morgen komen we de band al spelend in de stad nog een keer tegen.

Als we op een bankje zitten om iets te drinken en te luisteren naar een senioren bandje...zien we donkere wolken aan komen drijven, de regen blijft nog uit maar we besluiten toch om terug te gaan naar de boten, net op tijd...het begint te stortregen en in een heel korte tijd valt er 11 mm regen, jammer voor de jaarmarkt én voor ons.

Morgen weer varen...