Terug in de tijd...

August 2, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 22 °C

Opnieuw is het bewolkt als we opstaan en valt er af en toe een beetje motregen, weinig wind!

We zijn allemaal op tijd standby en om negen uur varen we de haven uit, al snel komt de veerboot ons achterop varen gelukkig is er nét geen betonning meer en kunnen we wat afstand nemen, zo'n veerboot veroorzaakt flinke golven.

Vandaag varen we naar het meest zuid-westelijk gelegen eiland van Denemarken Aero, aan de noordzijde ligt op een landtong de Middeleeuwse Hanzestad Aerokobing.
    De stad heeft een zeer indrukwekkende maritieme zeilgeschiedenis en ziet er nog precies zo uit als in 1860...

Naarmate onze mooie vaartocht vordert zien we veel kleine tot zéér kleine eilandjes liggen en zijn we blij met af en toe een betonde vaarroute.
    Gelukkig is de veerboot net vertrokken als wij om 11.00 uur bij de haven aankomen, soepel varen we de haven binnen en vinden allemaal snel een geschikte ligplaats.

Na de lunch gaan we met een groot aantal toervaarders het stadje verkennen, maar horen in een loods bij de haven leuke muziek, er blijkt vandaag een Jazz festival te worden gehouden, we vallen dus net als gisteren met onze neus in de boter.
    We blijven een tijdje luisteren naar de Dusty Rag Jazzband en lopen dan het Middeleeuwse stadje in.
    De huizen zijn mooi en goed onderhouden, als er geen auto's zouden staan en rijden kan de stad zo het décor zijn voor een film, opvallend zijn de 'spionnetjes' (spiegels waardoor de bewoners op straat kunnen kijken) op vrijwel elk huis.

Natuurlijk trekt zo'n mooi sfeervol stadje veel toeristen, maar dat mag de pret niet drukken, dat zijn wij tenslotte ook.
    Als we een een mooie wandeling hebben gemaakt zoeken we een terras om onze vermoeide voeten wat rust te geven, wel mooi al die keien, maar erg lastig lopen...én de zon is intussen doorgebroken dus hebben we dorst...
    En nu we toch gezellig bij elkaar zitten houden we gelijk maar palaver, we bespreken het vervolg van onze toervaart en komen tot de conclusie dat morgen, hier op het mooie eiland Aero, onze laatste dag in Denemarken is...😢