• Day 70

Onverwacht Thais...

August 13, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

De bewolking is gisteren aan het einde van de middag toegenomen en het heeft heel even geregend, vanmorgen is het droog maar zwaar bewolkt en een stuk frisser, veel wind.

De afspraak is dat we om 11.00 uur vertrekken maar tegen half elf is iedereen start klaar dus...varen maar...
    In tegenstelling tot gisteren komen we nu regelmatig vrachtschepen tegen, op de oever zien we hier en daar wat struikjes heide in bloei staan.
    De bouwboeren hebben het graan geoogst en de mais staat manshoog op de akkers, nu zijn de boeren druk met de aardappel oogst, dit zien we allemaal gebeuren tijdens het varen in het verder wat saaie kanaal.

Om 13.40 uur laten we het Elbe-Seitenkanaal achter ons en varen we het Mittelland kanaal op, Monique heeft ligplaatsen voor ons gereserveerd en de havenmeester staat ons op te wachten, heel geordend mogen we een voor een binnen varen
    en worden we geholpen bij het aanleggen, top! Het past allemaal nét in de kleine haven.
    De havenmeester is bijzonder vriendelijk als we gaan betalen, ook hier kosten de drankjes zeer weinig en hij tipt ons dat een zeer goed Thais-restaurant eten in de jachthaven wil komen brengen er zijn zelfs menu kaarten beschikbaar...

We mogen gebruik maken van de kantine van de jachthaven en tegen half zeven wordt het eten gebracht, met elkaar genieten we van het lekkere eten en de gezelligheid, tot slot gaat Frie voor allemaal koffie maken en spreken we af om morgen om 07.50 te gaan varen...

Later op de avond worden de touwen nog maar eens goed aangetrokken vanwege de zuiging in de haven die de scheepvaart veroorzaakt, dit is echt een nadeel van het Mittelland kanaal, de vrachtboten worden steeds groter en varen vaak érg hard...