• Day 222

Mueller Hut (1800 m)

May 22, 2015 in New Zealand ⋅ ☀️ 25 °C

Ze spacaku se dnes vylizalo extremne slozite. Auto pres noc zmrzlo tak, ze ani nesly otevrit dvere a kdyz jsme po 8. vychazeli smer Mueller Hut, teplota byla jeste signifikantne pod 0 :-(.
    No brzo jsme se ovsem zahrali, protoze na Sealy Tarns vedlo asi tisic namrzlych schodu. Dobre vymysleno, aspon clovek rychle ziska vyskove metry (meli jsme jich pred sebou 1000). Pak schody skoncily a zacalo to prave neturisticke dobrodruzo. Na cerstvych par centimetrech prasanu by nebylo nic spatneho... kdyby teda nelezely na vrstve uklouzaneho ledu. Zkusili jsme, prokopavali si spickami pohor ve svahu schodecky, po kterych se (snad) dostaneme bezpecne dolu... a asi 200 metru pod hrebenem, za kterym stala chata, jsme to otocili. Bez macek to pres ta ledova pole uz proste neslo - nahoru a uz vubec ne zpet.
    Pozn. Ze cesta k Mueller Hut neni bez horolezeckeho vybaveni az tak uplne "safe" jsme si samozrejme nenechali pro sebe a hlasili to vsem chudakum protijdoucim, co nahoru v dobrem umyslu tahli krosny (a pravdepodobne se s nimi o par desitek minut pozdeji zase vraceli). A na infocentru po nasem updatu pridali k prislusne trase poznamku "icy conditions, crampons recommended". To jsme zas jednou udelali dobry skutek ;-).