Deep South 2017

May 2017
May 2017

Fort Lauderdale

May 29, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 32 °C

Ons laatste echte dagje van de roadtrip: vroeg opgestaan, want we wilden Merrit Island bij Cape Canaveral bezoeken. Het space center ligt immers in een uitgestrekt natuurgebied! Time for some bird spotting! Daarna nog 4u rijden tot in Fort Lauderdale. We hebben een kamer op de 12de verdieping met uitzicht od zee. En bonnetjes vr cocktails...Read more

St Augustine

May 28, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Na een korte tussenstop bij Walmart, een Amerikaanse hypermarkt met alles in megaverpakkingen, bezochten we de Wormsloe plantation, met een prachtige dreef en ongerept bos. In de hitte reden we vervolgens naar St Augustine, de oudste nog bewoonde Europese nederzetting van de VS. Erg toeristisch, maar wel mooi. Morgen op naar het laatste hotel in Ft Lauderdale.Read more

Savannah

May 27, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Eerste stop van de dag: Edisto Beach! Palmbomen, strand en zee...
    Daarna doorgereden naar Savannah: lunch in the Sentient Bean met een heerlijke ijskoffie en daarna een wandeling door de stad. Feeling hot, hot, hot... (34graden, het lijkt wel België ;-) )

Charleston

May 26, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

The town of Charles in the land of Charles (Carolina). Wondermooi, maar met een duister kantje. Charleston was lange tijd een van de belangrijkste centra in de slavenhandel, en South Carolina scheurde zich als eerste staat af van de Unie. We bezochten dan ook de oude slavenmarkt en Fort Sumter waar de eerste geweerschoten van de burgeroorlog werden afgevuurd. Hier geen wolkenkrabbers, maar kasseien en palmbomen. Morgen Savannah!Read more

Drayton Hall Charleston

May 25, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag rijden we uit de bergen naar Charleston, zo'n 4u in oostelijke richting. We stoppen bij Drayton Hall, een plantage uit de 1730's die 7 generaties lang in de Drayton familie zat en toen werd verkocht. Er werd niks in zijn oorspronkelijke staat teruggezet, maar er werd ook amper gerenoveerd, waardoor je een interessante historische mix krijgt.
    In Charleston hebben we een mooi hotel ih centrum van de stad. Ook de pecan pie was zeer lekker. Morgen doen we onze wandeling van 1.8mile met mogelijk 3musea. We zijn er helemaal klaar voor!

Asheville

May 24, 2017 in the United States ⋅ 🌧 17 °C

Vanochtend vroeg vertrokken want we moesten over de Great Smoky Mountains. Het weer is hier gelukkig niet zo fantastisch, waardoor we meer smoke (=mist) hadden! Het maakt de rit over de Blue Ridge Parkway ook wel wat gevaarlijker, maar ondertussen weten we onze lichten en mistlampen goed staan.
    Tegen de middag zijn we aangekomen in Asheville, a.k.a. Hipstertown. Het heeft voordelen: lekker Mexicaans eten, micro breweries (wicked weed) en zeer proper. We hebben een gratis upgrade tot suite in ons hotel en zo meteen mogen we wijn gaan proeven. Vanavond eten we tapas bij Curate!

Jack Daniel's in Lynchburg

May 23, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 21 °C

Deze ochtend met de auto naar Lynchburg gereden om onze ticketten voor de angel's share tour bij Jack Daniel's op te halen. Na een goed ontbijt ih stadje, kregen we een uitgebreide rondleiding en mochten we 5 dure whiskeys proeven. Helaas wordt er niet nr Europa geshipt wegens brandbaar.
    Daarna zijn we doorgereden naar Pigeon's Forge: we verwachtten een klein, stil dorpje, maar zijn in het Las Vegas van de Smoky Mountains beland. Na de BBQ, gaan we zo meteen de jaccuzzi uittesten!Read more