May 2015

London Heathrow

May 22, 2015 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 18 °C

Tussenstop in ons geliefde Londen. Nog een paar uurtjes en we zijn - hopelijk - thuis!

LAX

May 21, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

We hebben net een hamburger met sweet potatoe fries gegeten op de luchthaven. Alles is wat vlotter gegaan dan voorzien, dus we zijn een beetje vroeg, maar beter zo. Ons laatste dagje hebben we afgesloten zoals we ons eerste begonnen zijn: wandelen op venice beach en naar santa monica. Ons kleurtje is weer wat bijgewerkt! De eerste vlucht stijgt op om 21u35. Als alles goed gaat, is de volgende penguin in Londen.Read more

Getty Villa

May 20, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Laatste dagje met onze wagen in LA: we gaan hem missen... Om te beginnen zijn we langs de kust naar de Getty Villa gereden: een Romeinse villa in the USA! We waanden ons even in Italië :-) Omdat we toch een beetje chique moesten doen, is Guy over Sunset Boulevard gereden. In Hollywood hebben we over de Walk of Fame geparadeerd en lunch gegeten in het Hard Rock Café. Met spijt in het hart hebben we onze Mustang net achtergelaten op de Alamo parking... 4942km later...Read more

Getty Center

May 19, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Deze ochtend het idyllische Pismo achter ons gelaten en terug naar de metropool Los Angeles gereden. Eerste stop: het Getty Center! Indrukwekkende architectuur tegen de heuvels, lunch op het terras in de zon en een uitgebreide collectie. Nadien cabriogewijs aangekomen op Venice Beach, waar we over het strand hebben gewandeld. Weer wat bijgebruind hebben we ingecheckt in ons hotel. Nog even kijken naar de Western Conference Final in de NBA en dan gaan we pizza eten.Read more

Pismo Beach

May 18, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Vanochtend vroeg vertrokken om de spits van San Francisco voor te zijn: opstaan om 6u! Maar missie geslaagd en om 9u de beroemde 17 mile drive in Monterey aangevat. Daarna een korte stop in Carmel, het stadje van Clint Eastwood, waar we een missiepost hebben bezocht. En dan idd de drive of our lifetime: pacific highway nr 1! Mooie zichten, haarspeldbochtjes voor Guy en zeeleeuwen voor Daisy. Net aangekomen in misschien wel het mooiste hotel van de reis, zie onderstaande foto.Read more

Golden Gate Bridge

May 17, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Onze laatste dag in SF hebben we gevuld met een bezoek aan Chinatown - de eerste en een van de grootste van de US. In de namiddag hebben we een lange wandeling gemaakt langs de baai tot aan de imposante Golden Gate Bridge. Nu valiezen pakken en morgen the drive of a lifetime!

Golden Gate Park

May 16, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Na ons lekker ontbijt zijn we met de taxi naar Haight-Ashbury gereden: de geboorteplaats van de flowerpower. Alles is hier nog steeds wat alternatiever. In het Golden Gate Park bezochten we ons eerste museum van deze reis - het de Young Museum - en de Japanse theetuin. Beide echt de moeite! Uiteindelijk hebben we nog een extraatje gedaan: de Mission Dolores, oorsprong van de stad. Ook de beste burritos van San Francisco gegeten, waar Guy een halfuur voor heeft aangeschoven. Maar jammie!
    Update: de menu van vanavond op de foto. Meest verrassende gang: de seldersorbet

Alcatraz

May 15, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 12 °C

Dag 1 in de stad: we bezochten Nob hill, Russian hill en Fisherman's Wharf. Met stijgingspercentages tot 26% (Lombard Street - check) een ware uitdaging, maar we hebben het gehaald :-) 's Avonds een cruise nr Alcatraz gedaan: heel interessante rondleiding en een magnifique zicht op de stad met alle lichtjes! Aan snelle taxi's hier geen gebrek: van gekke Aziaten die vragen of België een land is tot Egyptenaren die zich in een racespelletje wanen. Gelukkig hebben we een goed Italiaans restaurant in het hotel. Morgen wagen we ons aan een ontbijt via roomservice...Read more

San Francisco

May 14, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

We zijn er! Na onze veggie scrambled eggs zijn we deze ochtend weggereden uit het ijskoude Yosemite. Er waren ook nog sequoia's vandaag; we bezochten Muir Woods ten noorden van San Francisco. We waanden ons in de prehistorie, tussen de giant redwoods: smallere, mr grotere neefjes van de bekende bomen. Daarna heeft Guy Daisy over de golden gate bridge het stadscentrum van San Fran ingeloodst. Ondertussen zijn we ingecheckt en hebben we onszelf getrakteerd op een Napa chardonnay en prosecco.Read more