• Day 137

Sunrise Hike at Mount Batur

November 6, 2019 in Indonesia ⋅ 🌙 18 °C

🇬🇧🇮🇩
    Rise and shine everybody, today it’s the day to hike up Mount Batur (an active volcano) for sunrise 🌄.
    At 2:30 am sharp we we’re picked up at our hotel in Ubud; some coffee/tea at a local cafe at 3:00 am and then just another hour of driving to the bottom of Mount Batur. We started the hike armed with flashlights at 4:00 am. Our very nice local guide took us all the way up to the top - of course it was her personal best with a group up to the very top (as always with Matthias running at the front of the group 🤣). We had an amazing view, saw a great sunrise and enjoyed the feeling of being brave enough to get up that early and hike the 4.5 kilometers one way 🤩.
    Finally back at the hostel we just went straight to bed - exhausted from this steep hike!

🇩🇪
    Raus aus dem federn ihr Lieben, heute ist der Tag an dem es den aktiven Vulkan Mount Batur zum Sonnenaufgang hoch geht! 🌄
    Pünktlich um 2:30 Uhr wurden wir heute früh vom Hotel abgeholt. Nach einer kurzen Kaffee/Tee Pause ging es weiter mit dem Auto zum Fuß des Vulkans. Dort starteten wir ihr um 4:00 Uhr den Weg nach oben. Unsere sehr netten Gruppenführerinnen führten uns den ganzen Weg nach oben. Und natürlich war es ihre persönliche Bestzeit mit einer Gruppe - was auch sonst, wenn Matthias dabei ist und vorne die Gruppe antreibt 🤣. Wir hatten eine großartige Aussicht über die Berge, sahen den Sonnenaufgang und genossen das Siegesgefühl oben, nach ganzen 4,5 Kilometern, angekommen zu sein 🤩.
    Endlich zurück am Hostel ging es direkt Richtung Bett. Während Jenny, Push und ich weiter schliefen, waren Matthias und Vany nochmal in Ubud.