• Day 9

Introductiedag 3

October 17, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 25 °C

Dag 5
    Wat Emil, de andere Nederlandse vrijwilliger daar in huis, ons al had laten weten omdat hij hier al bijna 2 weken is… zodra moeders weer thuis is wordt er stipt om 8 geontbijt en geen excuus. Dus wij zitten braaf om 8 uur en tafel en krijgen deze morgen noedelen met een kruidige saus voorgeschoteld. Zo`n warme maaltijd als ontbijt blijft wennen…
    Om half 11 hebben we onze laatste Nepalese les. Deze keer gaat het over inkopen en bus/taxi rijden. Na het voltooien van onze les gaat het weer richting restaurant voor de lunch, waar we deze keer maar een half uur moeten wachten ;)

Bezienswaardigheid die vandaag op het programma staat is de Swayambhunath tempel. Deze bevindt zich aan de westkant van de stad, en wij zijn aan de oostkant. We wagen ons weer aan het avontuur „lokale bus“. En een avontuur wordt het… we zullen er uiteindelijk anderhalf uur over doen! We moeten 1x overstappen en komen dan in een bus terecht die de eindbestemming niet haalt… Voor ons niet duidelijk wat het probleem is, maar er wordt een minibusje aangehouden en we moeten met z`n allen hierin verder… als sardientjes… Na aankomst bestijgen we de stijle berg met de vele treden die ons bij de tempel moet brengen. Het is de oudste Nepalese tempel uit het 5e jh. De allesziende ogen van Boeddha kijken over het Kathmandu dal. Niet alleen boeddhisten maar ook hindoeisten (85% van de bevolking, en boedhisten 12 %) komen hier de zegen van de godin Hariti (beschermt alle kinderen) halen. Vanaf het platform hebben we een prachtige blik over de stad. Bergaf gaan we langs de andere kant via veeeele treden. Beneden laten we ons door een hindoe zegenen (zie foto). Voor de terugweg besluiten we een taxi te nemen, want het is al later dan gedacht. Vooraf moet altijd over de prijs onderhandeld worden, en de goede man wil van ons 2000 roepies. Veel te veel… uiteindelijk komen we 800 overeen en zijn we in een half uur door de wir war van straatjes weer terug op onze bestemming.

We pakken onze rugzakken, want morgen verhuizen :0)