Satellite
Show on map
  • Day 21

    Ayutthaya

    February 21, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 34 °C

    Efter att åkt buss hela natten var jag ändå relativt pigg så jag letade upp mitt hostel i Ayutthaya lämnade min packning och gav mig ut på äventyr. Ayutthaya har så många tempel från förr, så det var svårt att veta vad man skulle börja. Ett antal tempel, parker och 30 000 steg senare kände jag att behövde en massage som avslut på denna dag. Jag fick ta på mig en "pyjamas" som de skulle massera mig i. Först masserade en äldre kvinna mig men hon fick ont i sina händer. Så en manlig massör som var synskadade tog över, det var inte förens efter massagen jag förstod att han var synskadade. Han var super duktig på massage men kunde inte gå utan att någon hjälpte honom.

    Jag var så redo för att krya ner i sängen och sova men behövde mat först. Jag gick runt på gatan och kollade i de olika gatustånden. Det verkade mest vara olika efterrätter och ingen kunde/ orkade förklara var det var för mat. Så jag gick lite till och kom då fram till ett gäng tjejer som log stort när jag kom och plockade fram mobilen och började översätta. Det var ett så fint moment, vi skrattade och jag fick sitta på en pall medans de lagade mat till mig och vi vara alla glada över vårat möte.

    I mitt rum på hostlet var vi 16 st, men alla måste haft svart bälte i smygande för jag sov som en stock hela natten och har inte hört någon av de andra och blev chockade över att några av dem packat ihop och lämnat för att ta ett tidigt morgon tåg.

    På en av bilderna ser ni en lite ledsen näckros, den fick mig och tänka på Eddie Medusas låt ingen plockar en maskros, så har hela dagen gått och nynnat på den och tänkt lite extra på min storebror som spelade den på cittra när vi var mindre.
    Read more