Daan Sabbé

Joined June 2019

Lofoten

June 12 in Norway ⋅ ☀️ 10 °C

Dag 6:
    Dinsdag zijn we begonnen met de ferry van Bodö wel even lekker, kilometers maken zonder te rijden. Na 3,5 uur arriveren we op de Lofoten en vanaf de boot zien we al dat we op een schitterend stukje Noorwegen terrecht komen. Vanaf de boot is het een goed uur rijden naar het strand waar vanavond het feest is. Gelukkig hebben we ruim de tijd en maken we in tegenstelling tot de eerdere dagen veel stops. De Lofoten is fantastisch, een absolute aanrader. Via witte stranden, watervallen, dikke tunnels (waarin Tom & Robert Jan iedere keer weer! de dikke uitlaat van hun BMW laten horen) en mooie uitdagende wegen komen wij onder de klanken van "ich muss saufen" aan op de strandcamping waar al aardig wat deelnemers staan.

Na tactisch overleg over hoe de auto's moeten staan om zoveel mogelijk uit de wind de tenten op te zetten, beginnen we met opzetten. Na een paar keer kamperen, kunnen we wel concluderen dat wij de amateur kampeerders binnen de rally. Maar ook wij worden steeds handiger.

Na de BBQ doen we mee aan de viking games, doe is gek. Na het touwtrekken, moesten we met 2 andere gasten van +- 1,95 met een sinaasappel geklemd tussen onze hoofden een parcour afleggen, dit was vast hilarisch om te zien.

Na de Viking games en een paar shotjes wodka ging het kampvuur aan. De organisatie dacht dat het handig was om droog hout met benzine aan te steken, maar hierdoor konden we maar een uurtje genieten van het kampvuur🤦‍♂️. Om toch warm te blijven in de kou, zijn we in de sauna gaan zitten die hier voor ons was neergezet. Na een kwartiertje in de sauna en met wat bier en wodka in ons bloed, durfden wij het aan om de koude Noorse Zee in te rennen, we zijn helden 🥶🥶.

De volgende ochtend snel alle spullen ingeladen en we zijn gaan rijden. Eerste stop Henningsvaer. Hier ligt een prachtig voetbalveld tussen de rotsen en de zee. Gelijk even de opdracht van vandaag gedaan, een penalty shoot-out. Hierna even rustig een ontbijtje gedaan en toen begonnen aan een lange rit richting eindbestemming Storslett, geen grap. Na een lange dag met veel kilometers, gaan we kamperen aan een fjord. Een prima camping met douches, stroom en in de avond een mooie hut met houtkachel om te zitten.

Vandaag rustig richting de Noordkaap want in de nacht mogen wij met de Audi naar de wereldbol op de Noordkaap rijden, een iconisch punt in deze rally.

We maken nog een Lofoten 2.0 met meer foto's.

Hierna nog 1 verslag voor Rusland en dan gaan we offline en horen jullie ons hopelijk daarna weer.

Still going strong

June 10 in Norway ⋅ ⛅ 9 °C

Dag 5:
    Gisteren vertrokken vanaf de wild kampeerplaats tussen Hoting en Vilhelmina richting Bodø in Noorwegen. Ook vandaag trekken we weer op met Tom en Robert Jan van team 53. Eerst stoppen ergens boven op een berg voor mooi uitzicht en vervolgens volgas richting de Noorse grens. Onderweg een van de tentjes verloren die van het dak was gevallen, gelukkig op tijd gezien en was deze nog te redden uit de berm. De opdracht van de dag is om een Zweedse lekkernij open in je auto te vervoeren, het betreft intens stinkende ingeblikte vis. Wij besluiten dat onze eigen aroma's na +24uur zonder douche voldoende zijn en laten de opdracht voor wat het is.

Via mooie wegen door de bergen met veel Elanden en Rendieren bereiken we Noorwegen. Na het passeren van de grens, gaan we richting de poolcirkel. Onderweg vinden we de Artic Cirkel Raceway, het circuit is nog gesloten maar van de eigenaar mogen we wel even spelen, als we maar niet harder gaan dan 100km p/u. Absoluut het hoogte punt van de dag, beetje racen en mooie beelden maken met de drone van Tom.

Na ons speelkwartier van een uur, zijn we doorgereden naar de poolcirkel en daar stonden we in de sneeuw. De kou is toch wel wat intenser dan we verwacht hadden en we moeten nog naar de Noordkaap🥶. We rijden snel door naar Bodø, onze eindbestemming. Vanavond een huisje gehuurd via Airbnb. Lekker een bed, douche, stroom en vooral gordijnen tegen het eeuwige daglicht.

Vandaag met de ferry naar de Lofoten en in de avond het eerste tussen feest vanuit de organisatie. Wij hebben hiervoor vast bier ingekocht vanmorgen, €20 voor een sixpack😩.

Never miss updates of Daan Sabbé with our app: