- Klaarmaken voor vertrek naar Azoren -

August 22, 2020 in Spain ⋅ ☀️ 15 °C

Gister tegen de avond aangekomen in Baiona, een mooi tegen de berg gelegen stadje.
    Hier zijn vele schermutselingen uitgevochten zowel op land als op de zee.
    We hebben een plaats in de jachthaven, vlak onder een oud kasteel, heel mooi.
    Vandaag (zaterdag 22 augustus) besteden we aan de voorbereidingen voor 5 a 6 daagse overtocht naar de Azoren.
    Aantal bootklussen moeten nog gedaan worden, boodschappen, water en diesel aanvullen, routeplan aan de hand van weervoorspelling maken en dan in de middag vertrekken.
    Er lijkt zich langzaam een normaal weerbeeld te ontwikkelen, er ontstaat een hogedrukgebied ten zuiden van de Azoren. Het huidige weerbeeld is nu warrig,ook veel plaatsen met windstiltes. Onze route zal van Baiona met een ruime zuidelijke bocht naar de Azoren gaan, om zoveel mogelijk van gunstige wind te profiteren. - zie filmpje, weerpraatje van Sam-
    Mogelijk is Horta op het eiland Faial onze aankomsthaven. Dit is een van de oostelijke eilanden wat een dag extra varen nodig maakt.
    Drukke dag en beetje gespannen voor de oversteek dus geen lang verhaal dit keer.
    Ik zal tijd genoeg hebben om tijdens de oversteek uitgebreid verslag te doe, dat houden jullie tegoed zodra er weer mobiel verbinding mogelijk is.

-laatste streepje verbinding-
    We varen langs de kust, twee dolfijnen spelen bij de boeg, zo mooi, een escorte...
    -zie laatste filmpje-