Satellite
Show on map
  • Day 33

    ~ ~ Hondenwacht ~ ~

    September 3, 2020 in Portugal ⋅ 🌙 23 °C

    De hondenwacht een klein verhaaltje,

    Iemand trekt aan mijn tenen, "ga weg ik slaap", ik hoor mijn naam
    ..fraaanse..(spaans accent) ...fraaanse, wake up you'r wache now...., wake up fraaanse.
    Het is Juan die mij wakker maakt voor mijn wacht, de Hondenwacht van 02.00 tot 06.00 uur in de nacht.
    Ik vecht tegen de slaap ga rechtop zitten, knal met mijn hoofd tegen het lage plafond..#*×@...
    Het schip beweegt wild, probeer mijn broek te vinden, de wereld hotst heen en weer op en neer, in een hoek van 20 graden.
    Het waait hard, grote Janne kreunt, acht en halve knoop, dat schiet op.
    Juan praat tegen mij, in het Engels, met een zwaar Spaans accent, ik luister half, nog steeds probeer ik wakker te worden.
    Ik plof in mijn nis, speciaal bedoeld voor het wachtlopen.
    Ik hoor het ruisen van het water langs de romp en voel de kracht van de wind die het schip voortjaagt, een lage dreun op de achtergrond.
    Als ik naar buiten ga om de situatie te 'voelen' blaast de wind me wakker, miljoenen sterren in de zwarte nacht als uitgestrooid zand op een zwarte vloer.

    4500 meter water onder ons, eindeloze hemel boven ons, op dat grensvlak jagen we voort in de donkere nacht.
    Geen schip te zien, we zijn alleen, beangstigend, eenzaam, maar toch ook bijzonder.
    Als ik weer naar binnen ga in de warmte van het schip geeft het ook weer een veilig gevoel; Janne is sterk en zorgt voor ons...nog 3 1/2 uur te gaan,..
    . . . . . WOEF . . . . .

    *filmpje en foto's zijn van andere veel rustigere nacht, niet van de hierboven beschreven nacht.
    Read more