• Day 32

Inga Happy Times för oss just nu...

November 8, 2014 in Brazil ⋅ ☀️ 23 °C

Min hjälte tog sig igenom en dag av resande med båt>taxi>flyg>buss>taxi i 39 graders feber.
    Han vaknade igår natt med frossa, feber och diarre. Kl 9 skulle vår båt från Morro de Sao Paulo gå. Eftersom han är så exhalterad över att få se Formel 1 ville han ändå att vi skulle resa. Vi hoppades att resan skulle gå någorlunda smidigt men den första biten med båt var den värsta båttur jag varit med om. Det var riktigt höga vågor och folk kräkates till höger och vänster under dessa två och en halv timma den varade. Lukten av spya och att se alla spypåsar var helt vidrigt. Mats mådde riktigt dåligt av allt gungande och feber såklart och kräktes han också, jag klarade mig konstigt nog. Klockan 21 igårkväll var vi framme på hostelet. Mats har sovit till och från sedan dess. Nu imorse hade febern som tur va gått ner lite, till 38. Men det blir ingen Formel 1 idag som han hade sett fram emot.. jag tycker så synd om honom. Jag har ringt sjukvårdsupplysningen och blir det inte bättre med diarren under dagen måste vi till sjukhus imorgon. Jag hoppas så att han mår bättre ikväll och att vi kan gå på det riktiga racet imorn.