Kell Nielsen

Joined December 2017Living in: Denmark

Indian shores og barefoot resort

July 10 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

På vej afsted fra Orlando, stoppede vi lige igen ved Disney springs. Vi købte lige det sidste og spiste på T-Rex restaurant. Det er et tema spisested. Drengene elskede stedet og det blev en kombineret morgen og frokost middag.

Vi kørte til Florida’s vestkyst for at opleve de dejlige strande. Vi ankom og måbede over de fine værelser osv. Dejlig pool igen og da vi tog til stranden var der store bølger i varmt vand. Hvad kunne være bedre.Read more

Universal

July 9 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Universal er så stort så man ikke kan nå det hele og vi ville ovenikøbet se begge Harry Potter temaerne. Så vi købte park hopper pass. Startede med at løbe ind i universal Studios og direkte til Diagon Allley, hvor hoppede på Gringot turen. Kiggede lidt rundt i butikkerne og indåndede en sand magisk Potter stemning. Tog Hogvarts Espress afsted til den anden side og så gjaldt det Island of Adventure. Først skulle vi prøve Hagrids ride, men der var fire timers ventetid allerede, så det dropper vi. Gik rundt og prøvede 3D, 4D, vand og rutsjebaner af enhver slags. Endte tilbage på Expressen og retur til Studios, hvor vi prøvede endnu flere ture og købte t-shirts og souvenir.
    Sluttede kl 22 og forlod parken stille og roligt for at få det sidste med. Drengene var total seje selvom det var den længste dag.

Disney Hollywood

July 8 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Så oprandt dagen hvor vi skulle i Disney. Vi stod tidligt op styrtede i Publix og handlede morgenmad - kørte afsted til Disney og spiste på deres parkeringsplads. Endelig inde. Lidt start problemer med kortene men endelig og vores første tur er en Aerosmith rollercoaster.
    Så gik der hul på den og vi satte os og så stunt show, prøver ture og sang med på Frosen. Ser var flere shows og forestillinger end egentlige rides, men det var ok. Stemningen var afslappet og rolig. Det var supervarmt og ma havde brug for flere pauser i kolde rum. Købte et par souvenirs. Kl 19 var vi færdige. Det var varmen det tog livet af os.Read more

Disney Springs

July 7 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Vi slappede af og nød en rolig morgenstund. Var to timer i pool spiste mad fra Pizza Hut og så tv.
    Så kørte vi til Disney springs. Et shoppe sted. Spiste på Planet Hollywood Hele loftet var en projekter screen. Drengne spiste næsten ikke, de sad og kiggede op på musivideo, trailer og små tegne film. Alle sang med når der var en karaoke video. Vi sad der i næsten 2 timer. I montre rundet om var der rekvisitter fra forskellige Hollywood film. Bla. døren fra Titanic.Read more

Kennedy space center

July 6 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Vi kom lidt sent afsted, men nåede frem kl 12.
    Gik ind og stod i kø til en bustur som kørte rundt på området. Chaføren og en video fortalte om spce centeret. Endelig stoppede vi ved Saturn V launch center.
    Der var flere ting at opleve. Vi fik en kort intro video, et lille show med en shuttle og pludselig åbnede porten og vi var inde i udstillingen og shuttlen Atlantis stirrede direkte på os. Vi gik rundt og læste om deres arbejde og tog bussen tilbage til flere oplevelser. En imax oplevelse om ture til mars, en launch og flere astronaut træningsøvelser.
    Til sidst endte vi i shoppen og da vi kom ud stod det ned i stænger. Vi ventede til der var lidt ophold. Hjemme hoppede vi i pool og jacusi.
    Kl 23 var det op på værelset også tv.

Holliday inn

July 5 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Så var det endelig Orlando. Vi kom for tidligt og værelset var ikke klar endnu. Vi luskede i poolen alligevel og lå der i et pr timer. Superskønt. Så gik vi op på værelset og slappede af. Kl 20 gik vi ud og over i old town. Der var live musik og amerikaner biler kørte rundt og gassede op. Gik forbi en foodcourt der bestod af food trucks. Festlig stemning og spansk mad. Vi endte på McD. Hjemme kl 22:30 og så kunne vi lige nå en halv time i poolen igen. Fed start på Orlando.Read more

4. Juli

July 4 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Vi havde set frem til denne dag. Vi skulle fejre deres independence dag. Desværre regnede det, men byen var fyldt med mennesker og alle var superglade og alle klædt i blå, hvid og rød.
    Spiste på Taverna de Caballo - det var ikke godt.
    Der var meget musik med gennem gaden. Country og rock osv. Nede på Plaza spilede et bigband.
    Så gik vi ud på broen, tilbage langs vandet og endelig stoppede vi ved det gamle fort San Carlos. Der var proppet med mennesker. De hvor alle deres egen stol med og sad og spiste pizza. Ud fra højtalerens strømmede gid musik. Lidt gammelt og lidt nyt. Kl 21:30 begyndte det storefyrværkeri. Det var super flot. Musik og farver matchede og det var overdådigt.

Aqaurium

July 4 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Vi havde planlagt at være ude til sent og derfor ville vi ikke lave det vilde om formmiddagen og så slappe af lidt over middag.
    I tog til et Aquarium lige nede af gaden. Birgit kiggede på men alle drengene fik våddragt og snorkel. Så svømmer de med fisk og fodrede dem. William var forsigtig i starten, men gav den gas efter 3 min.
    Vi så også hajer blive fodret og fik en masse info om havfisk etc.
    Vi fin også en gratis hotdog - det var jo 4. Juli.
    Hjem og slappe af og så kl 17 kørte hi til byen. Fandt langt om længe en plads og et sted at spise. Ventede næsten en time på maden, men vi skulle først noget kl 21 - så vi havde god tid.
    Stod nede på græsset ved fort San Carlos og så det flotteste og mest overdådige fyrværkeri nogensinde. Det var koordineret til pompøs musik. Noget Star wars og Stars bangled banners osv.
    Mega flot.

En lang dag i byen.

July 3 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi startede med dejlig morgenmad og kørte aå afsted til byen. Købte en hopon bus billet og første stop var et pirat museum. Derefter pizza og shoppinggade.
    Så tog vi bussen rundt og hørte om byens udvikling. Den første europæer var Juan Ponce De Leon i 1531. Byen blev anlagt 1565 og var nøgle punktet fir den spanske strøm af sølv som de hentede fra Potosi i Perus bjerge. Det blev sejlet til Panama og så fragtet over land, videre op til vest Siden af Florida og gennem synoden til st augustin. Mange pirater fik nys om det og byen blev igen og igen overfaldet og brændt ned til grunden. Francis Drake var en af dem som destruerede byen fuldstændig. Efterhånden byggede de i sten og blev bedre til at forsvare sig.
    Henry Flagler satte for alvor Florida på US kortet da han byggede et luksus hotel med verdens største indendørs svimmingpool - på det tidspunkt. Han udbyggede jernbanen helt ned til Keys. Flagler tjente kassen og sørgede for at luksus turisme blev en lukrativ business.

St augustine ankomst.

July 2 in the United States ⋅ ⛅ 35 °C

Afsted fra savannah og ud mod Bonaventure og ilse of hope. Et sidste kik på sydstats byer og livet der. Mega hyggelig omend varmt og fugtigt. Marina og picket fence. Meget nydeligt og afslappet.
    På vejen med næste stop - spiste vi på Waffle House.
    Vi ankom til st augustine og fandt hurtigt vores nye hotel. Det var med pool og morgenmad. Dejligt.
    Det lugtede lige lovlig meget af sæbe og blomster spray. Birgit var ikke begejstret.
    Vi slappede af og Kell og drengene gik i pool.
    Kl 18 kørte vi afsted mod Aunt Kate’s. Det var et hyggeligt sted. Vi fik fisk, rejer, alligator og selvfølgelig Cheese burger.
    Snakkede med et par håndværkere om hajer og lign. De stod og fiskede fra bådbroen. Kørte tilbage gennem byen og der var et leben med mennesker lys og temperaturen var også faldet til tålelige 28 grader..??

Never miss updates of Kell Nielsen with our app: