Förberedelser hemma

August 29, 2016 in Sweden ⋅ 🌧 11 °C

Välkomna till vår resedagbok som vi kommer uppdatera under vår jorden-runt-resa som startar om bara två veckor! Här kommer vi lägga upp text och bilder om upplevelser under resans gång.

Vi är nu i sluttampen av allt som ska fixas i förväg, till exempel reseförsäkringar, bokning av flyg och hyrbil, vaccinationer, vandringsskor, backpackingryggsäckar, visum och införskaffning av andra viktiga saker. På vår inköpslista är det drygt 20 saker som ska köpas, allt mellan funktionella kläder, första-hjälpen-kit och förvaringsfickor. Vi har dock insett att vi måste skippa vissa saker med tanke på att vi ska orka bära allt på ryggen också! Det har varit guld värt med alla tips från nära och kära om vad som behövs både innan och under resan. Vi har även fått många rekommendationer om platser vi borde besöka och med hjälp av dessa har vi kommit fram till en resrutt.

Så här ser vår aktuella (och preliminära) resrutt ut:
    Lima, Peru --> Cusco, Peru --> San Fransisco, USA --> Beijing, Kina --> Xián, Kina --> Shanghai, Kina --> Tokyo, Japan --> Hongkong --> Hanoi, Vietnam --> andra delar av Asien om tid och pengar finns.
    Resrutten är absolut inte satt i sten (särskilt inte de sista resmålen) utan kommer kunna ändras allt eftersom.

Nu har vi bara några få arbetspass och en handfull punkter på att-göra-listan kvar.
    Den 13 september bär det av!

/Magdalena & Fredrik