Dag 3: museum och nattklubb

September 18, 2016 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

Vi delade taxi med en amerikan från Seattle som bor på samma hostel till Museum Rafael Larco Herrera. Museets samling består av arkeologiska fynd som Rafael tillsammans med sin pappa grävt upp från Perus tidiga historia, allt från första bosättningen till efter att spanjorerna kom dit. Det var en enorm samling!
    Precis när vi trodde att vi var klara så hittade vi istället en erotisk samling. Som tur var hade den pryde amerikanen gett upp och åkt hem. Väldigt kul att kolla på pornografi i form av lerkrukor hehe.

Vi åt därefter på museets restaurang som har väldigt bra recensioner. Vi provade flera peruanska rätter, bland annat en potatisförrätt, peruanskt ris med kött och till efterrätt dulche the leche (karamelliserad mjölk) med portvinsmaräng. Kommer inte ihåg nån av namnen på rätterna tyvärr. Provade även Chicha morada som är en dryck gjord på lila majs som är väldigt läskande :) vår kypare gjorde sitt yttersta för att få oss att må väl.

Vi promenerade mot havet och kom då till "Larcomar", ett exklusivt köpcentrum som ligger i stupet mot stranden.

På kvällen var det rooftop party på hostlet med beer pong och egenbryggt öl som hostlet gör själv . Vi avslutade med att besöka en nattklubb i området, "Subte" som hade tunnelbanetema. Såklart spelades bara sydamerikansk musik och det blev mycket dans a la vifta på höfterna!