Magic Schoolbus

March 10, 2018 in Cuba ⋅ ⛅ 21 °C

Om 9:00 worden Floor en ik opgehaald door een soort magic schoolbus die nog dateert uit de jaren 60-70. De bus is eigenlijk is een oude gele ijzeren geraamte met leren bankjes (en geen beenruimte). Het voelde alsof we ook zo de bus uit konden vallen als de wand van de bus zou besluiten dat het wel klaar was.

Na het ophalen van onze diving equipment rijdt de bus door naar Punta Perdiz. Hier hebben we onze eerste duik met een groepje van 7. Het is vrij makkelijk duiken, omdat het niet diep begint en ook niet tot erg diep gaat. Er zijn superveel mooie gekleurde vissen. Vooral de geel grijze zwemmen dicht bij ons. Helaas hebben we geen watercamera mee, dus hebben we geen foto's kunnen maken.

Omdat we zo enthousiast waren van de eerste duik besluiten Floor en ik met de Frans-Zwitserse Karen een tweede duik op een ander punt te doen. Deze duik ging tot 12 meter en we zagen meer soorten vissen en een oude gezonken boot. Dat was heel stoer om te zien.

Na de tweede duik hebben we kort gezwommen in de nabije natural pool en zijn we terug gereden met onze magic schoolbus. Karen heeft met haar camera nog een foto van ons gemaakt, maar helaas hebben we verder (nog) geen foto's van dit avontuur. Ik heb wel een kleine sfeerimpressie van de bus:)

---

Een douche en een korte break later, waren deze twee chicas weer aan het chillen aan het strandje dichtbij onze casa. Het waaide erg hard, dus ideaal voor kitesurfing. Met een boek, een lekkere kokosnoot en wat geroosterde nootjes waren we goed voorzien in onze behoeftes.