Los días Fiñales

March 13, 2018 in Cuba ⋅ ⛅ 29 °C

Het is alweer onze laatste volle dag in Viñales. Floor en ik willen graag naar het strand, maar dat is hier een hele opgaaf. Je betaalt voor de rit tussen de 50-100 cuc en dit kan je delen door 2 of door 3,4 of 5. Ligt er vooral aan of je medereizigers kan vinden. Op weg naar het stadje zien we een honkbal-/softbalwedstrijd. Honkbal is één van mijn favoriete sporten, dus het is heerlijk om er naar te kijken. Ook grappig dat mensen dit overdag doen, terwijl en dinsdagmiddag is.

We vervolgen onze we en vinden in de supermercado zowaar chocoladekoekjes. Ook vinden we hier typisch Hollands bier;). Na een inventarisatie van een wandelroute die we later gaan doen, springen we op de hop on bus.

---

De volgende dag maken Floor en ik na een (wederom) stevig ontbijt een laatste wandeling door onze geliefde Viñales. Vervolgens stappen we in de bus voor een rit van 3,5 uur. We arriveren in een mooi oud koloniaal huis in een ander deel van Havana dan waar we eerst zaten. Nu resteren ons de laatste 28 uur in Cuba en in Havana.