Torres del Paine part III

January 13, 2020 in Chile ⋅ 🌧 11 °C

Als extra service werd ons het aansteken van de kachel aangeboden tijdens het avondeten. Natúúrlijk maakten wij daar graag gebruik van. Helaas had dit echter het gevolg dat onze kleine cabaña al gauw een kleine saunacabaña werd:(. We hebben onze deur en raam open moeten zetten, terwijl buiten een grote hoeveelheid aan muggen rond de huisjes spookten... Ik ben behoorlijk te grazen genomen door de muggen ondanks de deet. Peter is ongedeerd gebleven.

De dag erna hadden we een wat mildere tocht. Refugio Francés lag niet ver van Refugio Los Cuernos. Ook het uitzichtpunt op de gletsjer Francés (of in ieder geval het begin daarvan), was niet ver. We konden dus eventjes op krachten komen hier.

Inmiddels is de craving naar chocolade bij mij aan het groeien. Bier, chocolade, chips en pisco zijn hier voor een flinke prijs te verkrijgen met cash of een creditcard. Beide hebben we helaas niet echt tot onze beschikking. Voor deze w-tocht hadden we één zakje skittles, een klein restje biscuit, een klein restje crackers, een paar cocasnoepjes, 1 kg gedroogde appels, 1 kg pinda's en 1 kg aan roggebrood. We weten dus allebei (nog steeds) de pincode van ons creditcard niet meer. En we hebben nog net genoeg cash voor de catamaran terug en 1x avondeten bij onze laatste refugio. Qua snoepen voelt het als afzien, maar ooh wat kijk ik uit naar chocolade:p.

Deze refugio is wat meer uitgestrekt dan de vorige twee en we moeten wat meters maken voor we weer bij het restaurant zijn. Ditmaal schaft de pot weer soep, brood met boter, kip met rijst en groente en een soort zoete pudding (met jawel, chocolade!:)).

Peter: "Wederom een 10."