• Day 23

Viña Concha y Toro

January 18, 2020 in Chile ⋅ ⛅ 23 °C

We kunnen Chili natuurlijk niet verlaten zonder een wine tasting en een bezoek aan een wijngaard.

Rond 14u worden Peter en ik opgehaald door een busje van Turistik. Onze reisleider van vandaag is de bilingual pensionado Bernardo. Op een uurtje rijden van Santiago vandaan liggen de Concha y Toro wijngaarden. Deze tour wordt heel tranquilo gegeven. We beginnen op ons eigen gemak en voor de tour met een drankje in de wijnbar. We krijgen een kleine rondleiding op het landgoed, drie tastings en we zien 'casillero del diablo'. Deze kelder bestaat sinds eind 19e eeuw. De kelder van de diablo (duivel) dankt zijn naam aan het verhaal dat de duivel over kelder zou waken. Daarom is er nog nooit wijn gestolen uit deze kelders. We worden ook even door onze gids 'opgesloten' om een mooie animatie in deze kelders te aanschouwen. De duivel heeft helaas geen aardbevingen kunnen voorkomen.. want in 2010 zijn er meer dan 800 tonnen aan wijn (300 flessen per ton) geruïneerd. Hierdoor komt de kelder wat leger over dan eigenlijk de bedoeling is. Na de tour eindigen we met een kaas/ham-plankje.

We worden weer met een bus van Turistik naar het centrum van Santiago gebracht. De planning voor vanavond: Japans/Peruaans fushion eten bij Shinsei en wellicht ergens een earthquake? -> bekende nationale cocktail) drinken. We gaan het meemaken:-)...