• Day 11

Château bezoeken

July 26, 2017 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Lief dagboek,

Vandaag hebben we besloten om een kasteel te bezoeken. Was even moeilijk welke we gingen bezoeken maar we hebben gekozen voor Château du Chambord.

Bij aankomst mocht Patrick gratis naar binnen omdat hij onder de 26 was, Patricia moest wel betalen. Wij hebben ook een Histopad genomen, een iPad die een plattegrond van het kasteel bevat een waar je op kon zien waar je was. Ook werd er in bijna elke kamer een stukje geschiedenis verteld en kon je op sommige plekken via de iPad zien hoe het er vroeger mogelijk uitzag. Het mooiste in het kasteel is de dubbele helix trap die centraal midden in het kasteel zit, je kunt er met zijn tweeën op lopen elkaar zien maar elkaar niet tegenkomen, ontworpen door Leonardo da Vinci.

Onderweg naar de camping zijn we gestopt bij de McDonalds om een ijsje te eten. Als eten hebben we hamburgers met een champignon van gisteren, aardappelen en een maïskolf klaargemaakt. Verder in de avond een spelletje gespeeld.