Blois

July 27, 2017 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Na lekker uitgeslapen te hebben werden we weer wakker terwijl het regende. Na het ontbijt hadden we besloten om het château te bezoeken in Blois samen met Maison de la magie.

Het Château was het koninklijk kasteel van Blois en was daardoor zeer mooi ingericht. En hebben hoop koningen in gewoond.

Daarna zijn we naar Maison de la magie gegaan waar we eerst een show kregen te zien van een illusionist. Daarna gingen we door het hele gebouw wat vol zat met optische illusies. Ook moesten we voor een ruime een soort bril op waardoor je als je naar beneden keek het plafond zag waar allemaal objecten waren bevestigd. Hierdoor leek het er op of je op een onzichtbare loopbrug liep of dwars door het object heen.

Verder was van alles te zien van Robert-Houdin, hij wordt de vader van magie genoemd en was de inspiratie voor Houdini (hij had zichzelf vernoemd naar hem vernoemd). Je zag de trucs die hij deed en de klokken die hij ontwierp.

Toen we er uit gingen zagen we dat de ramen van het gebouw open gingen en daar 6 draken koppen uit kwamen. Was grappig om te zien.

Terug op de camping hebben we pannenkoeken gebakken en de tent klaargemaakt om morgen te vertrekken terug naar Nederland.