Dagje naar Pula

July 30, 2018 in Croatia ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag zijn we na het ontbijt richting Pula gereden, dit is een grote plaats een uur vanaf de camping rijden. Parkeerplaats zoeken was even lastig maar uiteindelijk stonden we net buiten het centrum waar we niet hoefden te betalen.

Eerst zijn we naar het amfitheater gegaan, dit was mooi om te zien en hij wordt nog gebruikt voor theater voorstellingen, voetbalwedstrijden en andere dingen. Daarna hebben we even wat gedronken want het was best warm vandaag, we zijn doorgelopen naar het centrum waar we geluncht hebben. We hadden allebei een bruschetta met ham, kaas, tomatensaus en champignons.
    Er stond nog een oude stenen poort daar zijn we doorheen gelopen, we kwamen uit bij een forum, grote stenen pilaren. Toen zijn we weer terug gelopen richting de auto en naar een winkelcentrum gereden.
    Hier hebben we voor een paar dagen boodschappen gedaan in een mega supermarkt. Eenmaal terug op de camping was het naar ons idee een stuk warmer geworden dus we zijn even de zee ingelopen, Patricia voelde zich niet zo lekker dus heeft Patrick een teil met koud water neergezet om af te koelen.

Als avondeten aten we een mega schnitzel met paprika, aardappels en een maïskolf. Daarna nog even relaxen bij de tent en dan naar bed.